کد خبر 642894
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲

رسانه های مغربی با اشاره به سوابق سیاسی و فرهنگی حسن حامی وی را دیپلماتی از نسل جدید دیپلمات های این کشور دانستند که فعالیت های ادبی را در خدمت به دیپلماسی رسمی کشورش بکار می گیرد.

به گزارش مشرق، پادشاه مغرب طی حکمی پنج شنبه (دیروز) سفیر جدید خود در تهران را معرفی کرد.  به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، «محمد ششم» پادشاه مغرب، «حسن حامی» را به عنوان سفیر خود در جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد.

اما سفیر جدید مغرب چه ویژگی های دارد که پادشاه مغرب او را برای سفارت این کشور در تهران پس از 7 سال قطع رابطه انتخاب کرده است؟

به نوشته پایگاه خبری اخبارنا المغرب، حس حامی در سال 1986 وارد وزارت خارجه و همکاری های مغرب شد. وی دارای دکترای علوم سیاسی است و در ابتدای کارش در وزارت خارجه مغرب در حدفاصل سالهای 1986 تا 1989 به عنوان مشاور امور خارجی در اداره همکاری فرهنگی و علمی فعالیت کرد. بعد از ان به عنوان مشاور نایب رئیس هیات نمایندگی مغرب در مالی، نروژ و کره جنوبی انجام وظیفه کرد.

از سال 1995 تا سال 1999 وی به وزارت خارجه بازگشت و به عنوان رئیس بخش مطالعات و هماهنگی نهضت ها منصوب گشت. پس از آن وی به عنوانمشاور، وزیر مشاور و  نایب رئیس هیات نمایندگی سفارت مغرب در ایالات متحده آمریکا ما بین سالهای 1999 تا 2004 منصوب شد.

حامی سپس به وزارت امور خارجه و همکاریهای مغرب بازگشت و از سال 2004 تا 2008 به عنوان رئیس بخش سازمانهای عربی و اسلامی تعیین شد.

وی در سال 2008 به عنوان سفیر مقیم در جمهوری آذربایجان و غیر مقیم در جمهوری قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان منصوب شد. حسن حامی نمایندگی پادشاهی مغرب را در چندین کنفرانس بین المللی عهده دار بوده و از وی تاکنون تعداد زیادی تالیفات در خصوص روابط بین الملل ، داستان و شعر به عربی، فرانسوی و انگلیسی چاپ و منتشر شده است.

پایگاه مغربی «ماروک باز» در خصوص تعیین سفیر جدید مغرب در تهران نوشت: سفیر جدید از نسل جدید دیپلماتهای مغربی محسوب می شود و پیش از این عهده دار سفارت مغرب در جمهوری آذربایجان بوده است. این پایگاه خبری حسن حامی را دیپلماتی دانست که فعالیت های ادبی را در خدمت به دیپلماسی رسمی بکار می گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    ارزوي موفقيت براي ايشان از خداوند قادر منان مسيلت مي نمايم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس