در ادامه اعتراضات ضددولتی اخیر در کره جنوبی، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌ ضددولتی روز شنبه سئول در رقمی بی‌سابقه به یک میلیون و 300 هزار نفر رسید.

 به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات ضددولتی 5 هفته گذشته علیه رئیس‌جمهور کره جنوبی، شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات دیروز شنبه در مرکز سئول در رقمی بی‌سابقه از زمان آغاز این اعتراضات به یک میلیون و 300 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام سازمان‌دهندگان این تظاهرات، طی روز گذشته بیش از یک میلیون نفر از شهروندان کره جنوبی به رغم سرمای شدید هوا و بارش برف، بار دیگر در اعتراض به «پارک گئون-های» رئیس جمهوری کشورشان که گرفتار رسوایی بزرگی شده، روانه خیابان‌های سئول شده و اعتراض وی را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات فریادهای «پارک گئون-های را دستگیر کنید» و «رئیس‌جمهور ار به زندان بیندازید» سر می‌دادند و صدای شعارهای آنها تا مقر ریاست جمهوری کاخ آبی که در فاصله یک و نیم کیلومتری تجمع قرار داشت، شنیده می‌شد.

بنابر اعلام سازمان‌دهندگان این تظاهرات، حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در این تظاهرات که مهمترین تظاهرات ضددولتی در شهر سئول پایتخت کره جنوبی از زمان آغاز این اعتراضات از بیش از یکماه پیش تاکنون بود، شرکت داشتند.

این در حالیست که پلیس کره جنوبی که مانع از حرکت جمعیت تظاهرات‌کنندگان به سمت کاخ آبی شده بود، شمار آنها را حدود 260 هزار نفر یعنی رقم مشابه هفته‌های قبل اعلام کرده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین اعلام کردند که تا زمان کناره‌گیری رئیس‌جمهور از قدرت اعتراضات خود را رها نکرده و به تظاهرات‌های خود ادامه خواهند داد.

در زیر تصاویر مربوط به این تظاهرات را می‌بینیم:
 
{$sepehr_album_47105}
 
این تظاهرات‌های ضددولتی از حدود 5 هفته پیش به دنبال افشای نقش «چوی سون سیل» مشاور رئیس جمهور در امور دولتی، شکل گرفته است.

بنابر اعلام رسانه‌های کره‌جنوبی، چوی سون سیل که از دوستان نزدیک رئیس‌جمهور است، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

نشت اطلاعات محرمانه دولت کره جنوبی توسط خانم چوی سون سیل صورت گرفته که بدون داشتن سمت دولتی به کاخ ریاست جمهوری سئول(معروف به کاخ آبی) رفت و آمد داشته است. خانم چوی ضمن دسترسی به اسناد محرمانه در متن سخنرانیهای رئیس جمهور نیز اعمال نفوذ کرده است.

تظاهرات دیروز شنبه که تظاهراتی‌بی‌سابقه در کره جنوبی نامیده شد در حالی برگزار شد که پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی که به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک و مرتبط با وی و همچنین مداخله وی در امور دولتی تحت فشار قرار دارد، چندی پیش با چشمانی اشکبار از مردم این کشور عذرخواهی کرد. 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس