کد خبر 656446
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

وکیل رئیس جمهور کره جنوبی از بازجویی موکلش در ارتباط با پرونده رسوایی سیاسی و مالی طی روزهای آینده خبر داده است.

به گزارش مشرق، یو یونگ ها وکیل پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی روز پنجشنبه تاکید کرد که با دادستان ها همکاری خواهد کرد و دادستان ها می توانند هفته آینده از رئیس جمهور بازجویی کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه برای شرکت در جلسه بازجویی دادستان های قضایی، یک وکیل استخدام کرده است. پارک نخستین رئیس جمهور در تاریخ کره جنوبی است که به خاطر پرونده قضایی تحت بازجویی قرار می گیرد.

"یو یونگ ها" عضو سابق کمیسیون ملی حقوق بشر دولت کره جنوبی ، وکالت پارک گئون هائه را بر عهده گرفته است.

تحولات سیاسی کره جنوبی در شرایطی است که روز شنبه گذشته دهها هزار نفر از زنان و مردان به یکی از بزرگترین تظاهرات ضد دولتی طی دهه های اخیر در سئول پیوستند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد رئیس جمهور کره جنوبی نشان دهند.

تظاهرات کنندگان معترض با برپایی راهپیمایی در سئول خواستار استعفای پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی فساد شدند.

ریاست جمهوری پارک گئون هائه در پی اتهامات مطرح شده درباره دخالت یکی از دوستان نزدیکش در امور دولتی با تنش و چالش همراه شده است.

رسوایی مربوط به دخالت "چوی سون سیل" دوست نزدیک پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در امور سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور، همچنان ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی پذیرفته است که به یکی از دوستان خود اجازه داده تا پیش‌نویس یکی از سخنرانی‌های سیاسی‌اش را ویرایش کند.

گزارش شده که چوی سون سیل که هیچ سمت دولتی ندارد، در امر سیاست‌گذاری دخالت کرده و به واسطه ارتباطش با رئیس‌جمهوری، نفع مالی هم برده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس