به دنبال انتشار اخباری از فساد مالی یکی از نزدیکان رئیس‌جمهوری کره جنوبی، دهها هزار نفر از مردم این کشور به خیابان آمدند و خواستار استعفای پارک گئون هه شدند.

 به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم کره جنوبی روز شنبه (امروز) به خیابان‌های سراسر این کشور آمدند تا خواستار استعفای «پارک گئون هه» رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل رسوایی فساد مالی شوند.

رسانه‌های کره‌جنوبی اخیراً گزارش دادند که یکی از دوستان نزدیک رئیس جمهوری، با استفاده از نفوذ خود بر خانم پارک و موقعیتی که در دفتر ریاست جمهوری ایجاد کرده بود در بعضی انتصابات مداخله و احتمالا از موقعیت خود بهره‌برداری اقتصادی هم کرده است.

ده‌ها هزار معترض کره جنوبی خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند

 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، معترضان شعارهایی سرمی‌دادند و پارچه نوشته‌هایی بر دست داشتند که در همگی آنها خواستار استعفای رئیس‌جمهوری کره جنوبی شدند.

این تظاهرات یک روز بعد از آن برگزار شده است که پارک گئون هه رئیس جمهوری کره جنوبی که به دلیل درز اطلاعات دولتی از سوی یکی از افراد نزدیک و مرتبط با وی و همچنین مداخله وی در امور دولتی، تحت فشار قرار دارد، روز جمعه از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

ده‌ها هزار معترض کره جنوبی خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند

 

طبق این گزارش، حدود 40 هزار نفر از معترضان قرار است در راهپیمایی مرکز سئول شرکت کنند و به همین منظور 20 هزار افسر پلیس برای نظارت بر این اعتراضات در محل مستقر شده اند.

مأموران پلیس، معترضان را از راهپیمایی در خیابان منع کرده بود تا از ازدحام در خیابان جلوگیری کند اما با اینحال هزاران نفر از معترضان اجازه برگزاری تظاهرات دریافت کردند.

در پی انتشار این گزارش‌ها که با اعتراضات مردمی نیز مواجه شده است، نخست وزیر کره جنوبی، 2 وزیر کابینه، 10 مشاور رئیس جمهوری و رئیس کارکنان نهاد ریاست جمهوری از سمت های خود استعفا داده و یا برکنار شده‌اند.

ده‌ها هزار معترض کره جنوبی خواستار استعفای رئیس‌جمهور این کشور شدند

 

روزنامه انگلیسی گاردین همچنین گزارش کرد که رسوایی اخیر جامعه کره جنوبی را تحت تاثیر زیادی قرار داده است تا جایی که بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ میزان محبوبیت پارک گئون هه را به 5 درصد کاهش داده است، کمترین میزان محبوبیت یک رئیس جمهور کره جنوبی در 68 سال گذشته.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، بعید از که پارک از سمت خود استعفا کند و تحلیلگران معتقدند که در زمانیکه کره جنوبی با کاهش رشد اقتصادی، افزایش بیکاری و افزایش تنش‌های نظامی با کره شمالی درگیر است، رئیس‌جمهوری این کشور تا پایان دوره ریاست‌جمهوری در مقام خود باقی خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس