کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که تشکیلات داعش هزاران عراقی را به شهر موصل برده و از آنها بعنوان سپرانسانی در مقابل حملات هوایی استفاده می کند.

به گزارش مشرق، راوینا شمدسانی سخنگوی دفتر کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه هشدار داد که نیروهای تشکیلات تروریستی داعش بیش از یک هزار و600 عراقی را در فاصله دو هفته اخیر به اسارت گرفته و با انتقال آنها به شهر موصل از آنان بعنوان سپر دفاعی استفاده می کند.
 
بر همین اساس نزدیک به 400 زن ایزدی، کرد وشیعه عراقی در محله های تل عفر عراق در اسارت این تشکیلات بسر می برند.
 
این دفتر در ادامه اعلام کرد که همزمان با ادامه عملیات آزاد سازی شهر موصل 180 تن از ساکنین شرق این شهر در روز چهارشنبه جان خود را از دست داده اند و مسئولین این دفتر در حال بررسی خبر های مربوط به مرگ 200 تن دیگر از اهالی موصل که در همین روز ها کشته شده اند هستند.
 
سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل یاد آور شد که تشکیلات داعش از تاریخ 17 اکتبر تاکنون صدها خانوار عراقی را به بهانه انتقال به سوریه با کامیون هایی از منطقه حمام العلیل به موصل منتقل کرده تا در صورت لزوم از آن ها بعنوان سپر انسانی در مقابل حملات استفاده کند.
وی اضافه کرد که نیروهای این تشکیلات بطور گسترده ای به اجیر کردن کودکان خردسال عراقی در جبهه های نبرد روی آورده و تاکنون صد ها کودک را در سنین 9 یا ده سال به اجبار به شرکت در درگیری ها وادار ساخته اند.
 
سخنگوی این نهاد افزود که این تشکیلات در روز دوشنبه گذشته بیش از 50 تن از نیروهای خود را به اتهام سرپیچی از دستورات وتصمیم به ترک این تشکیلات آنان را به طرزفجیعی در پایگاه نظامی الغازیان موصل اعدام کرده است.
 
وی در نهایت با ابراز نگرانی نسبت به حملات هوایی در جریان عملیات آزاد سازی موصل از دولت عراق و نیروهای متحد این کشور خواسته است تا با احترام به مقررات انساندوستانه بین المللی تدابیر و احتیاط های لازم به منظور جلوگیری از تلفات غیر نظامیان در این عملیات را بکار گیرند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس