کد خبر 651274
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا می‌گوید با پیشروی نیروهای عراقی به دروازه‌های موصل، سرکرده گروه تروریستی داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ «جان دوریان» سخنگوی ائتلاف آمریکایی علیه داعش در عراق و سوریه، روز پنجشنبه در سخنانی اظهار داشت: با پیشروی نیروهای عراقی به سمت دروازه‌های موصل، «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است.

داعش، روز گذشته فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر کرد که وی در آن از عناصر این گروه تروریستی خواسته است در مقابل نیروهای دولتی عراق در نبرد «تمام‌عیار» موصل مقاومت کنند.

سرهنگ دوریان تصریح کرد: هرچند به طور رسمی صحت این فایل صوتی را تایید نکرده است، ولی «واضح» است که سران داعش می‌کوشند با جنگجویان این گروه ارتباط برقرار کنند.

این ژنرال آمریکایی گفت: «نکته مهمی که در ترجمه انگلیسی این پیام صوتی، که مشاهده کردم، این است که البغدادی خطاب به نیروهای خود می‌گوید با خودتان نجنگید... این‌چنین اظهارات را رهبری به زبان می‌آویرد که کنترل و توانایی خود برای متحد نگهداشتن نیروهایش را از دست داده باشد. معتقد نیستیم که چنین پیامی موفقیت‌آمیز باشد. شایعاتی تاکنون در خصوص سلامتی رهبر تروریست‌ها و تحرکات وی منتشر شده است، با این حال مشخص نیست که او الان کجا به‌سر می‌برد.... اگر بدانیم که ابوبکر البغدادی کجاست او را بلافاصله می‌کُشیم.»

قلمرو تحت کنترل گروه تروریستی داعش از سال 2014 تاکنون به شدت کاهش یافته است و هم اکنون نیروهای عراقی وارد شهر موصل شده و در خیابان‌های این شهر در حال نبرد با عناصر داعش هستند.

عملیات آزادسازی شهر موصل در 17 اکتبر آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای ارتش و پلیس عراق همراه با پیشمرگه‌های کرد از جبهه‌های جنوب، شرق و شمال به سمت موصل در حال پیشروی هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس