نیروهای داوطلب مردمی عراق مهمترین مهمترین راههای ارتباطی داعش از موصل به سمت سوریه را به کنترل خود در آوردند.

به گزارش مشرق به نقل از المسله، هادی العامری دبیرکل سازمان بدر و یکی  از فرماندهای نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که نیروهای داوطلب مردمی مهمترین راههای ارتباطی که تلعفر را به المحلبیه و الموصل متصل می‌کند، به کنترل خود در آوردند.

وی افزود: نیروهای داوطلب مردمی به تقاطع استراتژیک تل الزلط رسیدند و ما جاده تلعفر - المحلبیه - موصل را که گروه تروریستی داعش برای اشغال موصل از آن عبور کرده بود، به کنترل خود در آوردیم.

دبیرکل سازمان بدر عراق همچنین گفت: ما جاده تل عبطه - البعاج را به کنترل در آوردیم و بنابراین مهمترین راههای ارتباطی داعشی‌ها به سمت سوریه در کنترل نیروهای داوطلب مردمی است.

نیروهای داوطلب مردمی عراق پیش از این اعلام کرده بودند که روز پنجشنبه در ادامه عملیات خود برای آزادسازی غرب موصل موفق شدند همه خطوط امدادرسانی به تروریستهای داعشی از تلعفر به موصل را قطع کنند.

شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.

این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش  فرستاده می‌شود.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهر نزدیک شده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس