استاندار حمص 85 درصد از مساحت کل این استان را تحت کنترل دولت سوریه خواند و گفت: طی 2 سال اخیر با بهبود قابل توجه اوضاع امنیتی در حمص 180 کارخانه و 23 نهاد دولتی کار خود را از سر گرفتند.

 به گزارش مشرق، «طلال برازی»، استاندار حمص سوریه امکان بازگشت داعش به استان حمص در پی فرار تروریست‌ها از نبرد موصل در عراق را بسیار دشوار توصیف کرد و گفت: استان حمص از وضعیت باثبات و بهبود یافته‌ای برخوردار است.

وی افزود: آزادی منطقه قریتین و تدمر در شرق حمص و به دنبال آن پیشروی به سوی منطقه سخنه تضمین واقعی برای تامین امنیت و ثبات این استان را شکل داده است.

85 درصد «حمص» در کنترل دولت سوریه

برازی گفت: تروریست‌های داعش طی 2 سال اخیر بارها از پیرامون 2 منطقه جب الجراح و المسعودیه قصد رسیدن به هر منطقه ای از مناطق مسکونی در شمال شرق این استان را داشتند که همواره ناکام بودند.

استاندار حمص محور غربی استان را نیز طی 2 سال اخیر باثبات توصیف کرد و گفت: بیش از پنج هزار و ششصد خانواده به روستاهای آزاد شده الحصن، الزاره، ریف القصیر، قلمون، قریتین و تدمر بازگشته‌اند اما سخنه همچنان منطقه درگیری است که هفتاد کیلومتر از مناطق مسکونی تدمر و دویست و سی کیلومتر از شهر حمص فاصله دارد.

وی افزود: الرستن، تلبیسه و تل دو در شمال حمص نیز منطقه جنگی است و ارتش سوریه و متحدانش تاکنون توانسته اند، ضربات محکمی به مواضع گروه‌های جبهه النصره، احرار الشام و دیگر گروه‌های تروریستی حاضر در آنجا وارد کنند.

برازی گفت: در هر حال اوضاع در استان حمص مثبت و به نفع ارتش و متحدانش است.

استاندار حمص افزود: به موازات نبرد با تروریسم در استان حمص ملاقات‌هایی نیز با هیات‌های آشتی ملی در مناطق الحوله و تلبیسه برای دستیابی به آشتی انجام شده و امکان آزادی برخی مناطق و تخلیه تروریست‌ها از آنجا وجود دارد.

وی تصریح کرد: هشتاد و پنج درصد جغرافیای استان حمص تحت سیطره مطلق دولت سوریه قرار دارد و به طور مستقیم توسط نهادهای دولتی اداره می‌شود.

برازی گفت: در مرکز حمص نیز تنها بخش کوچکی از این شهر که محله الوعر نام دارد طرح آتش بس از چند ماه پیش اجرا شده که برخی اوقات با مشکلاتی روبرو است اما با کمک نمایندگان این محله اقدامات برای یکسره شدن وضعیت این منطقه در حال انجام است.

استاندار حمص افزود: بین سال های 2014 تا 2016 با بهبود قابل توجه اوضاع امنیتی در استان حمص فعالیت‌های صنعتی به این استان بازگشته و یکصد و هشتاد کارخانه از کارخانه‌های شهر صنعتی حمص کار تولید خود را طی 2 سال اخیر از سر گرفتند.

وی تاکید کرد: وضعیت تجارت و بازار اقتصادی حمص نیز رو به رونق است و 23 نهاد دولتی از جمع 48 نهادی که در جریان جنگ علیه حمص کاملا کار خود را متوقف کرده بودند هم اینک در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

برازی با اشاره به رشد فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح استان حمص گفت: سطح امید و اراده سوری‌ها برای زندگی شرافتمندانه در کشوری بدون تروریسم بالا رفته و دولت سوریه نیز همه امکانات برای تحکیم و تقویت آن را فراهم می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس