در مناسبت‌های آتی، بر عملکرد تک‌تک نمایندگان در آزمون‌های پیش روی مجلس، نظارت خواهد شد و رأی مثبت به فتنه‌گران می‌تواند نمره منفی در کارنامه افراد تلقی شود.

سرویس سیاست مشرق - مجلس دهم بعد از ابتدای شروع به کارش تا به الآن از جهت سیاسی نمره قابل‌قبولی می‌گیرد، فارغ از سکوت نمایندگان درباره اظهارات بی‌ربط فاطمه حسینی در دفاع از خود و حقوق نجومی پدرشان آن هم از تریبون مجلس، رأی قابل‌قبول و معنادار نمایندگان به حقوقدان‌های شورای نگهبان از جمله دکتر کدخدایی نمره مثبتی در کارنامه مجلس دهم است.

روز سه‌شنبه، آزمون دیگری پیش روی نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است، آزمون رأی‌گیری برای صلاحیت یا عدم صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور است.

به نظر می‌رسد سابقه وزرای پیشنهادی به توجه به معرفی این افراد به مجلس نهم و رأی به عدم صلاحیت این اشخاص، برای نمایندگان مجلس دهم نیز روشن باشد اما دراین‌بین، حضور افرادی همچون آشتیانی که برای وزارت آموزش‌وپرورش معرفی‌شده است، حامل نکاتی است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه داشته باشند.

معرفی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش به مجلس در حالی است که حسن روحانی آبان ماه 1393 طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آشتیانی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی سکّان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای کسب رأی اعتماد به خانه ملت معرفی کرد که وی نیز مانند سه وزیر دیگر نتوانست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند.

چرا آشتیانی نتوانست از مجلس نهم رأی صلاحیت بگیرد؟

حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر 20 نفر دیگر نیز با ویژگی‌های میلی منفرد، توفیقی و آشتیانی برای وزارت علوم معرفی شوند مجلس به آن‌ها رأی اعتماد نمی‌دهد، گفت: «گویا وزارت علوم سهم حزب منحله مشارکت شده است.»

نقوی حسینی با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس به نیلی احمدآبادی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: «مجلس اعتقاد دارد شعارهای دولت شما باید حفظ شود. مردم به تدبیر، امید و اعتدال رأی دادند اما تمامی افراد معرفی‌شده برای وزارت علوم بویی از اعتدال نبردند. همه این افراد معرفی‌شده برای وزارت علوم عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت هستند.»[1]

علیرضا زاکانی نیز از جمله مخالفان تأیید آشتیانی بود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپردن مدیریت آموزش عالی به عناصر افراطی خلاف مصالح کشور است، گفت: «دانش آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بوده و تا به امروز هم نیش قلم و بیان وی ادامه دارد.»

نماینده مردم تهران اضافه کرد: «تا امروز هر کس برای وزارت علوم به ما معرفی شد در فتنه مشارکت داشت، امروز هم که دانش آشتیانی معرفی‌شده است به اعتقاد بنده و با توجه به استنادات از عوامل گرداننده فتنه 88 است که البته این موضوع راست‌گویی دولت را می‌رساند که گفت: اگر 10 نفر را هم رد کنید هر بار در همین مسیر معرفی می‌کنیم بر این جریان تأکید داریم.»

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: «آقای دانش آشتیانی به مدت 20 سال مدیرعامل مدارس مفید بوده است. تهران 3 هزار مدرسه دارد تنها مدرسه‌ای که مدیر آن در زمان فتنه دستگیر شد مدیر مدرسه مفید بود و تنها مدرسه‌ای هم که روز قدس از مدرسه راهپیمایی به راه انداخت تا شعار نه غزه نه لبنان را سر دهند مدرسه مفید به مسئولیت و مدیریت آقای دانش آشتیانی بود«.

سپس در همین جلسه فیلمی از حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در تحصن دانشگاه امیرکبیر در سال 88 به نمایش درآمد.

زاکانی در هنگام پخش این فیلم با بیان توضیحاتی با اشاره به اینکه دانش آشتیانی متعلق به دانشگاه امیرکبیر نیست و از دانشگاه دیگری به این دانشگاه آمده است، خاطرنشان کرد: «وزیر پیشنهادی حضور در فتنه را تکذیب می‌کند اما این فیلم نشان می‌دهد آقای دانش آشتیانی نه‌تنها در این تحصن شرکت کرده بلکه گرداننده آن نیز بوده است.»[2]

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس گفت: آقای فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش در ماجرای فتنه اقداماتی را داشت که به همین خاطر در مجلس نهم نیز برای تصدی وزارت علوم نتوانست رای اعتماد بگیرد.

وی افزود: با توجه به سابقه دانش‌آشتیانی در فتنه ۸۸ در مورد وی ابهام وجود دارد و احتمال رای‌آوری وی در مجلس هم پایین است.[3]

به هر جهت، به نظر می‌رسد سوابق وزرای پیشنهادی برای همگان روشن است، اینجا نمایندگان باید بر اساس سوگند و همچنین خطوط قرمز جمهوری اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر خط قرمز دانستن فتنه 88، تصمیم بگیرند و این را به خاطر داشته باشند که نهادهای نظارتی از جمله شورای نگهبان، در مناسبت‌های آتی، به عملکرد تک‌تک نمایندگان در آزمون‌های پیش روی مجلس، نظارت خواهد کرد و رأی مثبت به فتنه‌گران می‌تواند نمره منفی در کارنامه افراد تلقی شود.



[1] -www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930827000237

[2] -همان قبلی

[3] - http://namayande.com/news/129267


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق این چند روز خیلی زور زدی تا می تونستی تخریب کردی اما فایده نداشته و ندارد این مجلس به این سه وزیر رای اعتماد میدن
  • اجاره نشین ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق داره زور میزنه که نمیانده ها در مرحله اول GAME OVER نشن
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    مشرق جان طبق قانون نمایندگان مجلس به خاطر انجام وظیفه نمایندگی نمیتوان مورد بازخواست قرار بگیرند
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    بازم منم برو خجالت بکش
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    برای این مجلس چیزی به نام فتنه ۸۸ وجود خارجی نداره باور نداری جلسه رای اعتماد را ببین
  • ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    وظیفه نمایندگی یعنی رای دادن به امثال زنگنه؟ و ایجاد خسارتهای جبران ناپذیر؟
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    جان کری: لازم است به طور شفاف اعلام کنم؛ محمدجواد ظریف وطن پرستی است که در تمام مدت مذاکرات با سرسختی برای منافع کشورش جنگید
  • بهزاد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    خونی که در رگ ماست / هدیه به رهبر ماست امیدوارم مجلس محترم پیام خون شهدای عزیز را فراموش نکند . . . تا زنده ایم فتنه در این کشور جای نخواهد داشت . . . .
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    نمره منفی نزد شما چه اهمیتی داره مهم نمره مثبت نزد مردم است که اهمیت دارد یادتان نرود مردم هستند که همه کاره و ولی نعمت هستند.اگر مردم رای ندهند هیچ کدام هیچ اعتباری ندارید.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    توجلسه رای اعتماد نماینده ای که جانبازه میگه به این افراد تهمت فتنه گر بودن نزنید!!! به فکر اخرت باشیم!!! آخه نماینده عزیز این افراد فیلمشون تو تحصن دانشگاه ،تو تجمعات خیابانی بعد فرمایشات رهبری وجود داره.مدارک بازداشت اینها موجوده.همه هم دیدن که اینها توتجمعات بودند.نکنه اینها هم رفته بودند ساندویچ بخورن؟متاسفانه فتنه ادامه داره اینبار تومجلس.بعضی از نمایندگان چشماشون بستند و فقط میگن بهتر به فکر اخرت باشیم.مبارزه با فتنه و فتنه گران هم نشان دهنده به فکر اخرت بودن هستش.
  • ناشناس ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    وای به روزی که دشمنان ایران و اسلام از مسئولان نظام اسلامی تعریف و تمجید کنند !
  • مسعود ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    ننگ بر فتنه گر.
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    این تمجید کری از طریف باعث ضعف طریف نیست بالاخره هر کسی در مواجهه با کسی یه نظری درباره شخصیت اون طرف پیدا می کنه تعریف مذموم دشمن نشانه های دیگری داره
  • پريسا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    با سلام ، من ميخواستم در مورد دو تابعتي ها يك اطلاعات جامع به شما عزيزان بدهم ، اگر كسي دو تابعتي باشد نامش روي ان است مثلا هم امريكايي است هم ايراني اين مشخص است اما مشگل با كساني است كه ميگويند گرين كارت دارند و اخيرا كسي براي مبرا كردن أن دسته از مسؤولان گفته گرين كارت دارند نه تابعيت امريكا كسي كه گرين كارت دارد تابعيت امريكا ندارد فقط ميتواند در امريكا قانوني باشد و قانوني كار كند ، كسي كه گرين كارت دارد امريكايي محسوب نميشود و حق راي دادن هم ندارد ولي ميتواند بعد از مدتي كه در امريكا بطور مداوم ماند تقاضاي تابعيت كند و امريكايي شود حالا يك مسله بسيار مهم در مورد كسانيكه گرين كارت دارند وجود دارد كه بسيار سوْال بر انگيز است در مورد كسانيكه مسسوليت مهم در كشور ما دارند طبق قانون امريكا هر دارند گرين كارت اگر به خارج از امريكا ميرود بايد هر شش ماه يكبار وارد امريكا شود تا گرين كارتش بي اعتبار نشود قبلا هر دو سال يك بار بعد شد يكسال يكبار و در حال حاضر شده هر شش ماه يكبار يعني اگر هر فرد دارند گرين كارت بيشتر از شش ماه در كشور ديگري زندگي كند گرين كارت او باطل ميشود موضوع مهم اين است كه اين دارندگان گرين كارت در ايران ايا هر شش ماه يك بار پنهاني وارد امريكا ميشوند يا قانوني و با اطلاع وزارت كشور و اطلاعات وارد امريكا ميشوند و بر ميگردند اگر چنين است چگونه ممكن است شخصي مسؤول هر شش ماه يك بار مسؤوليت خود را روي هوا رها كند و به امريكا وارد شود تا گرين كارتش حفظ شود اين عجيب است يك صورت ديگر كه نگران كننده تر است اين است كه ايا امريكا بخاطر اين افراد قانون خود را زير با گذاشته و در سرزمين قانون اين افراد را مثتني كرده ؟ اگر كرده چرا ؟ اينها قرار است براي امريكا چه خدمتي انجام دهند و يا قرار است كدام خيانت را به ايران انجام دهند كه قانون براي انها تغيير كرده و انها نبايد هر شش ماه يك بار به امريكا وارد شوند اين موضوع بسيار مهمي است كه بايد پيگيري شود و تكليف كشور با انها كه چه بسا جاسوس بيگانه و خائن به كشور هستند مشخص شود ، من از گزارش هايي كه ميخوانم متوجه شدم كه اين موضوع در ايران براي بسياري مشخص نيست كه فكر كنم وزير كشور در دفاع از انها گفته گرين كارت داشتن تابعيت داشتن نيست و با توضحي كه در مورد شرايط حفظ گرين كارت برايتان گفته أن دسته از مسؤولان كه داراي گرين كارت هستند بسيار خطرناكتر، مشكوك تر ، شايد خائن تر هستند و قرار است براي امريكا در زمان مناسب خدمتي انجام دهند كه خيانت به ايران باشد تمنا دارم اگر صلاح دانستيد اين موضوع را به اطلاع مردم ويرخي مسؤولان كه يا نمي دانند و يا ميدانند و دارند خاك در چشم مردم ميريزند برسانيد با تشكر پريسا
  • ننگ به چنین نمایندگانی ومجلسی ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    انا لله وانا الیه راجعون.سفارش میکنم دسته جمعی برای چنین مجلسی فاتحه بخوانید
  • قیطران از روستای حی ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
    0 0
    لبیک یا خامنه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس