عضو فراکسیون امید مجلس گفت: درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نظر فراکسیون امید بیشتر روی محمدعلی نجفی بود.

به گزارش مشرق، رمضانعلی سبحانی‌فر عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به معرفی 3 وزیر معرفی‌شده آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان از سوی دولت، اظهار داشت: تغییر در کابینه حق دولت است. با توجه به ارزیابی و استعفایی که وزرای قبل داشتند، طبعاً افرادی باید معرفی و جایگزین این افراد می‌شدند.

وی افزود: مجموع نظرات بر این است که با توجه به جمیع جهات و سبقه تجربی و فرهنگی وزرای پیشنهادی و مسئولیت‌هایی که داشتند، هر کدام در جایگاه خود دارای سوابق درخشان هستند، لذا می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به عنوان مثال آقای صالحی امیری دارای سبغه فرهنگی و همچنین فعالیت در بخش‌های مدیریتی است و یا سلطانی‌فر بیش از 20 سال سابقه فعالیت در استانداری و مدیریت‌های مختلف کلان کشوری داشته است که کارنامه درخشانی را برای خود ثبت کرده است. دانش‌آشتیانی نیز باتوجه سوابق  مختلف ازجمله فعالیت در آموزش و پرورش و سنخیتی که با وزارتخانه متبوعتش می‌تواند داشته باشد، یک گزینه مطلوب برای وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

سبحانی‌فر ادامه داد: سوابق ذکرشده از جمله موارد مثبتی است که در این افراد دیده می‌شود و با توجه به این موارد و نظر به اینکه تنها چند ماه دیگر به پایان عمر دولت باقی نمانده است، می‌توانند خلاء موجود در کشور را پر کنند و تأثیر خود را در بازسازی این وزارتخانه‌ها بگذارند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: نظر شخصی من این است که 3 وزیر پیشنهادی دولت، افراد توانمندی هستند و به لحاظ فراکسیونی نیز قاطبه فراکسیون دیدگاه مثبتی نسبت به این 3 گزینه دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه هفته آتی که با حضور 3 وزیر در فراکسیون امید برگزار می‌شود، گفت: باید این جلسه برگزار شود تا فراکسیون بتواند به جمع‌بندی رسیده و اعلام موضع کند،‌ البته با توجه به جلساتی که با کانون نمایندگان حزب اعتدال و توسعه و دیگر جلساتی که برگزار کردیم، برنامه‌های وزرا مورد بررسی قرار گرفته و در مجموع ارزیابی‌ها مثبت بود. طبعاً فراکسیون‌های مختلف از جمله مستقلان هم جلساتی داشته و در این چند روز باقیمانده فراکسیون‌ها و مجامع جلسات خود را در رابطه با 3 وزیر پیشنهادی دولت برگزار می‌کنند تا بتوانند دیدگاه نهایی خود را اعلام کنند، ولی در مجموع به نظر من هر 3 وزیر معرفی‌شده از سوی دولت، رأی اعتماد می‌گیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: البته درباره گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش نظر فراکسیون امید بیشتر روی محمدعلی نجفی بود که باید او معرفی می‌شد و گزینه مطلوب وزارت آموزش و پرورش از نطر فراکسیون امید نجفی بود، ولی آنچه به دست آمده و طبق جمع‌بندی‌های اعضای فراکسیون به این نتیجه رسیدیم که دانش‌آشتیانی نیز می‌تواند گزینه توانمندی باشد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس