محفل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با نور شهیدان مدافع حریم اهل بیت(س) روشن شد و عطر یاد و خاطره این قهرمانان بی نام و نشان در کوچه شهدای مدافع حرم نمایشگاه پیچید.

به گزارش مشرق، بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در نیمه راه سالن اصلی نمایشگاه، بی اختیار قدم ها را آهسته کرده و در ابتدای غرفه ای که نام «کوچه شهدای مدافع حرم» زینتبخش آن است به احترام قهرمانان وطن می ایستند.
دل نوشته «لبیک یا زینب(س)» به رنگ خون بر دیوار آجری کوچه نقش بسته و عکس های چندین عزیز از خیل عظیم شاهدان مدافع حرم بر دل تنگ دیوار نشسته است.
 
پنجره چوبی خانه ای از این کوچه که نویدبخش فردایی روشن است، سه گلدان «حسن یوسفم را در آغوش گرفته که گویی برای آمدن «یوسف زهرا» دست دعا بر آسمان گشوده اند.
به در آبی رنگی چشم می دوزم که بر سر در آن دعای «یا مفتح الابواب»، آرامبخش دل و جان است به این امید که درهای شهرها و حریم های در بند، به زودی گشوده شود و ماندگان راه و راندگان از سرزمینشان، روی آرامش ببینند.
 
این کوچه باصفا به ابتکار تعدادی از جوانان علاقه مند به دفاع از حریم اهل بین(س) و با همکاری سایت «عقیق» در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های سال 95 برپا شده است.
 
مسوول این غرفه زنده نگهداشتن یاد شهیدان مدافع حرم را مهمترین هدف از این اقدام برشمرد.
 
جواد شادان لو از حضور خانواده های شهیدان مدافع حرم در این غرفه خبر داد و گفت: تا پایان نمایشگاه از ساعت 16 هر روز شاهد حضور و تجلیل از یکی از خانواده های شهید مدافع حرم هستیم و امروز میزبان خانواده شهید «هادی ذوالفقاری» خواهیم بود.
 
وی «هم عهدی با شهیدان مدافع حرم» را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این غرفه عنوان کرد و افزود: در این برنامه، بازدیدکنندگان درصورت تمایل می توانند با امضای یک کارت مخصوص، با یکی از شاهدان دفاع از حرم هم پیمان می شوند و پلاک شهید را دریافت می کنند که این کار با هدف ایجاد ارتباط روحی و عاطفی میان مردم و شهدا صورت می گیرد.
 
به گفته شادان لو، در مدت برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، چند کتاب زندگی نامه شهیدان اهل حرم در غرفه عقیق رونمایی خواهد شد که یکی از آنها کتاب شرح زندگی شهید مهدی قاضی خانی با نام «بابا مهدی» است که به همت انتشارات نارگل روانه بازار نشر شده است.

 عطر شهدای مدافع حرم در نمایشگاه مطبوعات امسال
 
** حضور پررنگ نشریات دفاع مقدس در نمایشگاه بیست و دوم
افزون بر رنگ و بوی شهیدان مدافع حرم، نمایشگاه بیست و دوم بیش از سالهای گذشته جلوه گر ارزش های سالهای دفاع مقدس است.
 
خبرگزاری دفاع مقدس برای دومین سال و پرشورتر از سال نخست در این رویداد فرهنگی رسانه ای حضور یافته است.
 
مدیر روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از اختصاص غرفه جداگانه ای به منظور ارائه و معرفی نشریات و ویژه نامه های تهیه شده در ستاد و مراکز استانی این ستاد در نمایشگاه مطبوعات امسال خبر داد.
 
صادق اسدی گفت: نیروهای مسلح شامل نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و ستاد کل نیروهای مسلح نیز یکی از راهروهای طبقه فوقانی نمایشگاه را برای ارائه محصولات رسانه ای خود اختصاص داده اند که وسعت بیشتری نسبت به سالهای گذشته پیدا کرده است.
 
وی از بازدید مقامات لشکری و نظامی از غرفه های نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در روزهای آتی خبر داد.
 
بیست ودومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت و صداقت» از از 14 تا 21 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 و 30 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپا است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس