وزیر دادگستری ترکیه از ارائه اسناد جدیدی در خصوص استرداد فتح الله گولن به آمریکا خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه روز پنجشنبه تاکید کرد: آنکارا اسناد بیشتری را با هدف استرداد فتح الله گولن به وزارت دادگستری آمریکا ارائه کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دیدار با لورتا لینچ دادستان کل آمریکا، 3 پرونده جدید مربوط به اسناد و مدارک علیه گولن به مقامهای آمریکایی ارائه شده است.

وی دیدار با دادستان کل آمریکا را مفید ارزیابی کرد و گفت: این نشست به دو طرف کمک کرد تا درک بهتری از مواضع یکدیگر داشته باشند. البته لینچ در این دیدار حمایت یا مخالفت خود با درخواست ترکیه برای استرداد گولن را اعلام نکرده است.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه نیز پیش از این تاکید کرده است که ایالات متحده آمریکا ظاهرا جدی بودن درخواست ترکیه برای استرداد گولن را درک نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بوزداغ و لینچ در این دیدار درباره این مساله مذاکره کردند که استرداد افراد بین ترکیه و آمریکا باید مطابق با روندهای قضایی باشد و استانداردهای لازم باید کاملا رعایت شود.

بوزداغ در ادامه تاکید کرد: پرونده های تحویل شده به دادستان کل آمریکا حاوی اطلاعات و اسنادی است که مقامهای آمریکایی در سفر اوت به ترکیه خواستار دریافت آن شده بودند.

وزیر دادگستری ترکیه پیش از این اعلام کرد: آنکارا بیش از 35 هزار مظنون به همکاری در کودتای نظامی نافرجام را بازداشت کرده است.وی افزود: از زمان وقوع کودتای نظامی در ترکیه تاکنون بیش از 82 هزار نفر تحت بازجویی قرار گرفته اند.

دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس