رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه هیچ تهاجمی علیه اتحاد ملت ترکیه به ثمر نخواهد نشست، گفت: نه گروه‌های تروریستی و نه کسانی که این گروه‌ها را بازیچه خود قرار داده‌اند،‌ نمی‌توانند ما را از رسیدن به اهدافمان بازدارند.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت نود و سومین سالگرد اعلام جمهوریت در ترکیه با حضور سفرای خارجی مقیم تهران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران و کارلوس کی‌روش سر مربی تیم ملی فوتبال در محل سفارتخانه این کشور در تهران برگزار شد.
 
رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه در تهران پس از سخنرانی خود پیام رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور را قرائت کرد.
 
اردوغان در این پیام با بیان اینکه امروز نود و سومین سالگرد تاسیس آخرین حکومت‌مان یعنی جمهوری ترکیه به رهبری غازی مصطفی کمال آتاتورک است، آورده است: ملت ترکیه که راضی به تحمل اسارت و تحمیل‌ها نبود، جنگ رهایی بخش خود علیه اشغالگرانی که قصد تهدید استقلال و آینده ترکیه را داشتند با دلاوری بی‌نظیر در طول تاریخ مزین به تاج پیروزی کرد.
 
وی در ادامه این پیام افزوده است: بعد از این پیروزی بزرگ در 29 اکتبر 1923 با تکیه بر اصل «حاکمیت، بی‌قید و شرط از آن ملت است» و با هدف ارتقای کشورمان به سطحی بالاتر از تمدن معاصر، جمهوری ترکیه را تأسیس نمودیم.
 
رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داده است: ما جمهوریت‌مان را به عنوان یک دستاورد پیشینه 2200 سال سنت دولتداری و میراث هزار ساله عثمانی و سلجوقی می‌بینیم که در آن روزهای سخت کسب گردیده است.
 
اردوغان در این پیام اظهار داشته است: جمهوری ترکیه نظامی است که در این نود و سه سال با فائق آمدن به سختی‌های پیش‌رو به راه خود ادامه داده و به ویژه در پرتو جهش‌های اخیر خود، امروز توانسته است در ردیف قدرت‌های رویه رشد جهان جای گیرد.
 
وی افزوده است: ترکیه، با اقتصاد رو با رشد، دموکراسی نیرومند، اعتقاد به ارزش‌های بنیادی انسانی و سیاست خارجی اصولی و آینده‌نگرانه، الهام‌بخشی خود در منطقه و جهان را امروز نیز تداوم می‌بخشد.
 
رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه رویداد اخیر که در شب 15 ژوئیه 2016 رخ داد بار دیگر یکپارچگی بلامنازعه دولت و ملت‌مان را تأیید کرد، ادامه داده است: ملت‌ ما در آن شب به جهانیان نشان داد که در برابر اقدامات اشغالگرانه جدید نیز با همان عزم و اراده خود در نبرد استقلال، مبارزه خواهد نمود.
 
اردوغان تصریح کرده است: اراده ملت‌مان که با سینه سپر کردن در برابر سلاح‌های خائنین عضو سازمان تروریستی فئو (FETO) از آزادی، دموکراسی، دولت و حکومت خود دفاع نمود، بزرگ‌ترین پشتوانه ما راه تحقق چشم‌اندازمان در صدمین سالگرد جمهوریت‌مان در سال 2023 می‌باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنم که رئیس جمهور این دولت بزرگ و این ملت قهرمان هستم، گفته است: بر این باورم که تمام هموطنان و دوستانمان در جای جای دنیا از این حماسه خلق شده از سوی ملت‌مان در روز 15 ژوئیه، احساس غرور می‌کنند.
 
رئیس جمهور ترکیه ادامه داده است: امروز، در حالی نود و سومین سالگرد جمهوریت‌مان را آغاز می‌نماییم که بر یک دوران سخت، که نه تنها یک اقدام به کودتا بلکه یک حمله تروریستی و یک اقدام اشغالگرانه بوده، فائق آمده‌ایم.
 
اردوغان با بیان اینکه تمامی هموطنان و دوستان‌مان مطمئن باشند که امروز ترکیه کشوری قدرتمند‌تر، با درایت‌تر و مصمم‌تر از صبح 15 ژوئیه است، اظهار داشته است: هیچ تهاجمی علیه اتحاد، همبستگی، برادری، وطن، استقلال و آینده‌مان به ثمر نخواهد رسید.
 
وی تاکید کرده است: نه گروه‌های تروریستی و نه کسانی که این گروه‌ها را بازیچه خود قرار می‌دهند نخواهند توانست ما را از رسیدن به اهداف‌مان باز دارند.
 
در ادامه این پیام رئیس‌جمهور ترکیه تبریک این روز به تمام  هموطنان‌ش چه در ترکیه و چه در خارج از کشور خاطرنشان کرده است: یاد و خاطره تمام رزمندگان‌مان و در رأس آن غازی مصطفی کمال، بنیان‌گذار جمهوریت‌مان را که فداکارانه مبارزه نمودند تا این آب و خاک وطن‌مان باشد و تمامی شهدایی که جان خود را در این راه تقدیم کردند را با قدرشناسی و طلب‌آمرزش گرامی‌ می‌داریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    مرگ بر پ ک ک
  • هاتف ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    یه قرون بده آش، به همین خیال باش. به اون ذهن الکنت فشار بیار ، کودتا شد به غلط کردن افتاده بودی.....
  • ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    این بیچاره باید هر چه سریعتر در تیمارستان بستری بشه
  • تورگوت اوزال ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    برو وهابی کثافت
  • غیر کرد ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 1
    پانترک نژاد پرست وحشی مغول عثمانی متوهم
  • اردبیلی ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    یک چیز رو ما ایرانی ها نباید از یاد ببریم که خیلی مهم است. در اینکه کشوری به اسم ترکیه خالی از تاریخ مشخصه شک نکنید. حتی این ها از نژاد روم هستند نه ترک ولی کلاه گشادی که سرشان رفت در زمان همان هم زاد رضا خان ما ، کشوری جعلی و بدون تاریخ ساخت به اسم ترکیه. از این خاصیت جو گیری که ناشی از نداشتن نگاه درست و ایدئولوژی پایدار در ترکیه است ، آمریکایی ها و انگلیسی ها به خصوص ملکه انگلیس حداکثر استفاده رو بردند و با پر و بال دادن به اردوغان در اینکه او به بزرگی آتاتورک (یک شخصیت خائن به مردم ترکیه) است سوریه و عراق رو به آتش کشیدند. حالا چرا سیاست مداران ما از این استفاده نکنند؟! از این جماعت تا جایی که ممکن است سواری بگیریم که حالا هم دیر شده. بابا ای والله آتاتورک! ای ول اردوغان! چه سری چه دمی عجب پایی!!!! میگن کله اردوغان آهینیه اوباما هم ازش می ترسه ;))
  • آذربایجانی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    برو گمشو داعشی جانی!تو را باید بعنوان جنایت کار جنگی محاکمه کنند.
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    لعنت بر اردوغان جنایتکار حامی داعش لعنت و مرگ بر ترکیه و عربستان لعنت بر داعش و داعشیان لعنت بر عربستان و تفکر وهابی
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    ترکیه داره دست و پا میزنه. ولی هر روز بیشتر تو لجن فرو میره دیگه نفسای آخر اردوالاغ و پان ترک های بی ارزشه!
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    0 0
    مرگ بر طمع کاران بی مغززززز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس