«ابومازن» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات ترکیه دیدار و بر لزوم افزایش همکاری‌ها و همچنین تقویت روابط میان مردم فلسطین و ترکیه تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی سفری به «آنکارا» با «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار و درباره مسائل منطقه و فلسطین گفت‌وگو کرد.

«مجد الخالدی» مشاور عباس در امور سیاسی و روابط بین‌الملل اعلام کرد «ابومازن» در دیدار با اردوغان درباره مسائل داخلی ترکیه از جمله کودتای نافرجام و تحولات اخیر منطقه و همچین مناقشات فلسطین-اسرائیل و علی‌الخصوص آشتی ملی فلسطینیان صحبت کردند.

به نوشته وبگاه خبری «میدل‌ایست مانیتور» الخادلی همچنین افزود عملیات عمرانی برای تاسیس یک «منطقه صنعتی» در شهر «جنین» در شمال کرانه باختری اشغالی با هدف «به اشتراک گذاری تجربیات میان دو کشور و بهبود وضعیت اقتصادی فلسطینیان» آغاز شده است.

ابومازن در جریان این سفر سه روزه، با ایلدیریم نیز دیداری پشت درب‌های بسته داشته و نخست وزیر ترکیه ضمن ابراز خرسندی نسبت به حمایت تشکیلات خودگردان از ترکیه ضد کودتای نافرجام 15 جولای، گفت درپی این اقدام روابط میان مردم ترکیه با فلسطین محکم‌تر شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» ایلدیریم همچنین از موضع شفاف فلسطینیان در مجرم شناختن «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکانشین ترکیه، بعلت طراحی کودتای نافرجام، تقدیر کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس