کد خبر 642758
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

وزارت دفاع ترکیه از برکناری و اخراج ۱۰۹ قاضی نظامی در ادامه تحقیقات مربوط به کودتای نظامی نافرجام ۱۵ جولای خبر داده است.

به گزارش مشرق، تحقیقات قضایی ترکیه از زمان وقوع کودتای نظامی نافرجام اخیر تاکنون منجر به برکناری اخراج و تعلیق ده ها هزار نفر شده است.

این افراد به اتهام ارتباط داشتن با جنبش فتح الله گولن هدف اقدامات دولت ترکیه قرار گرفته اند.

خبرگزاری دوغان نیز اعلام کرد: با احتساب این افراد، تعداد کل قضات نظامی برکنار شده از زمان کودتا به بیش از 209 نفر رسیده است.فرماندهی گارد ساحلی ترکیه نیز اعلام کرده است که قصد دارد 760 سرباز جدید را استخدام کند.

مقامهای ترکیه روز چهارشنبه دستور بازداشت 215 مامور پلیس را صادر کردند و وزارت دفاع نیز از برکناری بیش از 200 نفر دیگر از پرسنل نظامی خبر داده است.

از زمان وقوع کودتای نافرجام نظامی 15 جولای، ترکیه حدود 100 هزار کارمند دولتی از جمله قاضی، دادستان، ماموران پلیس و معلم را تعلیق کرده است. بیش از 40 هزار نفر نیز به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن بازداشت شده اند.

 دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس