نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون پارلمان این کشور طی سخنانی در کنفرانس بیداری اسلامی و مبارزه با افراط گرایی گفت: پس از آزادی موصل با تروریست ها در هرجایی چه در یمن، حلب و رقه که باشند، مبارزه می کنیم.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، المالکی روز گذشته (یک شنبه) در این کنفرانس افزود: تروریست ها در هر جا که باشند باید جلوی آنها گرفته شود.

وی در ادامه سخنان در این کنفرانس همچنین از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای برگزاری کنفرانس بیداری اسلامی و مبارزه با افراط گرایی در عراق تشکر و قدردانی کرد.

المالکی همچنین گفت: عامل قومی گرایی در عراق پس از سقوط رژیم بعث صدام کشورهایی هستند که باعث ظهور القاعده، اعتصاب در شهرها، یا اعتراض در شهرهای شمالی عراق در زمان نخست وزیر وی شدند و همین اقدامات باعث به وجود آمدن تروریست های داعش شد.

رئیس ائتلاف دولت قانون پارلمان عراق با اشاره به عملیات آزادسازی موصل بیان داشت: نیروهای عراقی چند روز است که عملیات 'نینوا ما داریم می آییم' را برای آزادسازی شهر موصل آغاز کرده اند که این عملیات در شهرهای دیگر عراق و منطقه نیز ادامه خواهد داشت و ما می گوییم، 'یا رقه ما داریم می آییم'، 'یا حلب' 'یا یمن' ما داریم می آییم.

نهمین اجلاس دو روزه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی از صبح شنبه اول آبان ماه با حضور تعدادی از شخصیت های عراقی و اسلامی در بغداد پایتخت عراق آغاز به کار کرد و عصر دیروز پایان یافت.

در این اجلاس دو روزه حیدر العبادی نخست وزیر، سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان، عمار الحکیم رئیس ائتلاف ملی عراق و نمایندگانی از 22 کشور جهان از جمله علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    اینکه عالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس