نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر سابق عراق نسبت به کودتای سیاسی پس از شکست تروریست های داعش در این کشور هشدار داد.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری سومریه نیوز امروز (دوشنبه) به نقل از المالکی نوشت: مبارزه با فساد تنها با شعار محقق نمی شود، بلکه شامل حفاظت از نظام و حمایت از گروه ها و شبه نظامیان نیز می باشد.

به گزارش سومریه نیوز، سخنان المالکی اشاره به مرحله پس از تروریست های داعش دارد که پیچیده تر خواهد بود، چرا که سارقان انقلاب برای کودتای سیاسی در عراق تلاش خواهند کرد.

نوری المالکی در سخنانی در مراسم حمایت از نیروهای مسلح و نیروهای الحشد الشعبی که از سوی عشایر المسعود در استان کربلا برگزار شده بود، گفت: مبارزه با فساد در عراق باید از طریق دفاع نکردن از مفسدان صورت گیرد تا پدیده فساد از بین برود و کسی که تلاش می کند، اصلاحات انجام دهد بتواند فرد فاسد را به دستگاه قضا بسپارد.

وی افزود: مبارزه با فساد باید عملا انجام شود نه این که در حد حرف باشد، زیرا مبارزه با فساد با دادن شعار امکان پذیر نیست.

نخست وزیر سابق عراق همچنین بر ضرورت ایستادگی در مقابل هر کسی که بخواهد قانون اساسی را زیر پا بگذارد تاکید کرد و گفت: تجاوز و خروج از قانون منجر به از بین رفتن کشور می شود.

نوری المالکی همچنین با بیان پیروزی هایی که نیروهای نظامی و الحشد الشعبی در جریان درگیری های اخیر در عراق به دست آورده اند، بر ضرورت ایستادگی در برابر عملیات سرقت و اخاذی توسط باندهای بی قانون در این کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: این پیروزی ها، تلاش دشمنان را در انداختن عراق به ورطه تقسیم با شکست مواجه کرده است.

المالکی در ادامه تاکید کرد: مرحله پس از داعش بسیار سخت تر خواهد بود، چرا که دزدان انقلاب تلاش می کنند با فرهنگ سازی علیه مشارکت در انتخابات روحیه شهروندان را تضعیف و در انتخاب دولت که می تواند کشور را از وضعیت ضعف به قوت برساند مشارکت کنند.

رئیس ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق پیشتر نیز نسبت به طرح هایی در خصوص کودتای سیاسی که عراق را به زمان دیکتاتوری باز می گرداند، هشدار داده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    الله اکبر یا مهدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس