آیا معاون رئیس جمهور به عنوان یک حقوق‌دان می‌تواند به اجرای یک بند قانونی اعتراض کند؟! بهتر است مولاوردی نگاهی به دوره‌های گذشته انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان داشته باشد.

به گزارش مشرق، اوایل شهریورماه جلسه انتخابات رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در حالی برگزار شد که اعتراض‌های اصلاح طلبان حاشیه‌های زیادی را برای این انتخابات قانونی ایجاد کرد، از اعتراض مولاوردی معاون رئیس جمهور به کاندیدا نشدن نماینده اصلاح طلبان تا اعتراض به نتیجه آرا و تهدید برای به رسمیت شناخته نشدن این جلسه در صورتیکه‌ فرد مورد نظر به عنوان فرد منتخب از صندوق خارج نشود!
 
بر اساس قانون افرادی که قرار است در پست‌ها و مشاغل حساس مشغول به فعالیت شوند باید استعلام آنها از دستگاه‌های نظارتی اخذ شود، بنابراین طبیعی است برای عضویت در شورای فرهنگی اجتماعی زنان و برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست این شورا اعضایی به عنوان کاندیدا باید معرفی شوند که نتیجه استعلام آنها از دستگاه‌های نظارتی اخذ شده باشد. این در حالی است که مولاوردی معاون رئیس جمهور به عنوان کسی که درس حقوق خوانده است با اصرار فردی را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کند که نه تنها پاسخ استعلامش هنوز وصول نشده است که در کمال تعجب و در برابر نگاه‌های پرسش‌گر سایر اعضای حاضر در جلسه می‌گوید: «نتیجه استعلام خود من هم منفی بوده است؟!»
 
این اظهار نظر مولاوردی نشان می‌دهد یا از قانون بی اطلاع است و یا نمی‌‌خواهد استعلامی صورت بگیرد! و سؤال اینجا است که اگر فرد منتخبتان برای ریاست شورای فرهنگی زنان صلاحیت لازم را دارد چرا تا این اندازه بر انجام نشدن استعلام پافشاری دارید و اگر پیش بینی می‌کنید جواب استعلام چه خواهد بود چرا بر حضور فردی اصرار می‌کنید که صلاحیتش برای انتخابات دو دوره مجلس توسط شورای نگهبان تأیید نشده است.
 
آیا معاون رئیس جمهور به عنوان یک حقوق‌دان می‌تواند به اجرای یک بند قانونی اعتراض کند؟! بهتر است مولاوردی نگاهی به دوره‌های گذشته انتخابات شورای فرهنگی اجتماعی زنان و روند عضویت اعضای جدید در این شورا داشته باشد تا ببیند روندی که هم اکنون در حال شکل گیری است کاملا بر اساس قانون است و جای شک و شبهه و تردید و اعتراضی وجود ندارد مگر اینکه بخواهند پای سیاست را وسط بکشند و باز هم امور زنان را قربانی نگاه‌های سیاسی کنند، نگاه‌هایی که از ابتدای دولت یازدهم بر سر امور زنان سایه انداخته است و جای باید‌ها و نبایدها را تغییر داده است.
 
وقتی پای سیاست وسط می‌آید دوچرخه سواری زنان و حضور در ورزشگاه‌ها و ترویج تجرد و تلاش برای جلب رضایت مجامع غربی آرمان مسئولان امور زنان جامعه می‌شود و فرزندآوری و افزایش مرخصی زایمان تهدیدی می‌شود که امنیت زنان را به خطر می‌اندازد.
 
اما بد نیست مسئولان پیش از هر اظهار نظری نیم نگاهی به بندهای قانون نیز بیندازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    یادمه وقتی اسم جنبش حماس از صندوق های راس فلسطینی ها بیرون اومد،همونها که تا روز قبلش میگفتند ما به رای مردم احترام میگذاریم،همونها مردم غزه رو تحریم همه جانبه کردند... کاملا مشخصه که مولا و مقتدای افرادی که موقع شکست زیر میز میزنند کی هست!
  • حسین ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    این دوستان ادعای دمکراسی میکنند. در عمل فقط وقتی تمکین میکنند که رای به نفعشان باشد
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    این هم نمونه ای دیگر از معنای راستگویی !! و اعتدال !! و تدبیر !! و امید !!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 0
    تدبير!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واميد!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    حکومت ارث پدرشان شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس