معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: شهیندخت مولاوردی پس از اینکه مسئولیت نهاد فعالان حقوق زنان در منطقه را به نام ایران دریافت کرد و میلیون ها دلار بودجه گرفت، وعده داد برای برابری جنسیتی در کشورمان تلاش کند.

دستور رییس‌جمهور در خصوص آزمون استخدامی به نفع نهاد خانواده نیست/ ردپای قول و قرار با خارجی‌ها دیده می شود
به گزارش سرویس جامعه مشرق چندی پیش بود که رئیس جمهور در واکنش به آزمون جامع استخدامی و برخی سهمیه های جنسیتی در این آزمون واکنش نشان داد و در نامه ای به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور داد "تا هنگام حصول اطمینان از تامین حقوق زنان در فرصت های شغلی و رعایت عدالت این آزمون به تعویق بیفتد."
 
اگرچه هدف از این دستور تامین منافع زنان در جامعه و در اختیار قرار دادن فرصت های شغلی برابر به آنها اعلام شد، اما یک مقام مسئول، وعده های معاون رئیس جمهور به برخی نهادهای بین المللی را عامل آن می داند.
 
آنگونه که فرشته روح افزا معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان به خبرنگار مشرق می گوید؛ این دستور نتیجه قول و قرارهای معاون زنان ریاست جمهوری به هیئت های اجرایی نهاد زنان سازمان ملل در نیویورک برای اجرای تمام و کمال سیاست های برابری جنسیتی است.
 
این هیئت های اجرایی در واقع تشکیلاتی موازی با کمیسیون مقام زن است که به ترتیب، زیر مجموعه شورای اقتصادی و اجتماعی (اکوسوک) و مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارند. هیئت های اجرایی نهاد زنان سازمان ملل متشکل از 41نماینده از دفاتر منطقه ای است که برای مدت سه سال و بر اساس رای گیری انتخاب می شوند. این نهاد در آخرین انتخابات خود که در فروردین ماه سال 94 برگزار شد ایران را به عضویت در هیات اجرایی خود انتخاب کرد.
 
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان خاطرنشان کرد: شهیندخت مولاوردی پس از اینکه مسئولیت نهاد فعالان حقوق زنان در منطقه خاورمیانه را به نام ایران دریافت کرد و به گفته مسئولان و فعالان همان نهاد، میلیون ها دلار بودجه برای هزینه کردن در منطقه خاورمیانه گرفت، این وعده را نیز داد که برای برابری جنسیتی در کشورمان تلاش کند.
 
به اعتقاد وی، حال نیز رئیس جمهوری در همین راستا و به منظور تحقق بخشیدن به قول و قرارهای معاونش در نیویورک این اقدام را انجام داده است تا برابری جنسیتی، آنگونه که آنها به دنبال آن هستند، اجرایی شود.
 
روح افزا با تاکید بر اینکه اشتغال در جامعه باید با اولویت مردان صاحب زن و فرزند باشد و پس از اشتغال کامل این افراد، فرصت های شغلی در مواردی که تفاوتی بین اشتغال زن یا مرد در آن شغل وجود نداشته باشد، به زنان داده شود، به مشرق گفت: این اقدام رئیس جمهور اگر چه در ظاهر به نفع و در حمایت از زنان بود اما پس از بررسی کارشناسی به خوبی مشخص است که این اقدام در نهایت به نفع نهاد خانواده نیست چراکه با افزایش بیکاری مردان در جامعه نه تنها آمار ازدواج در کشور کاهش می یابد بلکه در نهایت میزان باروری و رشد جمعیت نیز دچار خدشه می شود. درست همان چیزی که بیگانگان به دنبال آن هستند و برای کاهش نرخ باروری و درنهایت کاهش جمعیت درکشور از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    حالا کو استخدام؟ دعوا سر چیه؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    آن کس که نداند و نداند که نداند .................
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر این دولت حامی واقعی حقوق زنها بود با ۹ ماه مرخصی زایمان زنهای شاغل موافقت می کرد نه اینکه جای مردها در ادارات دولتی را به دختر هابدهد!!! و از طرفی مردی بیکار و دختری مجرد می ماند. این کارها همه نمایشی است.تنها کار مثب دولت سپردن آزمون استخدامی به سازمان سنجش بود که جلوی بی خبری و امتحانهای یواشکی و فرمالیته را گرفت. هرکس که اینگار را کرد جلوی بزرگترین رانت کشور را گرفت.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باید میزان استخدام رو بالا برد نه اینکه زنان رو از گردونه استخدام حذف کرد. خود این خانم از 20 سالگی شاغل هستش و زحمتی که برای درس و دانشگاه کشیده یک صدم ماها نیست حالا خانم رطب خورده داره منع رطب میکنه . هدف روحاتی و مولاوردی سر جای خود ولی چرا بدای کار دار کردن مردان زنان رو بیکار کنن.
  • وطن ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باید اولویت فقط با زنان سرپرست خانواده باشه نه همه زنان! من یه سوال دارم اگه تو جامعه ای که بیکاری زیاده مثل ایران هم زنان متاهل و یا مجرد که باپدرومادر زندگی میکنن زیاد باشن و هم مردان بیکار! خدا وکیلی باید به کی کار بدهند به زنان ویا مردان!؟ مسلما باید اولویت با مردان باشه چون انسجام و ثبات خانواده بیشتر میشه! اگه میخوان خیلی شیرین کاری کنن اولویت اشتغال رو به زنان سرپرست تخصیص بدهند!
  • benyamin Amiry ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    باسلام.اقای روحانی بنده به شما رای دادم شما گفتید چرخ اقتصاد هم باید مثل چرخ هسته ای باید بچرد من یک جوان 26ساله هستم بامدرک فوق لیسانس و بی کار هستم شما به جای آغاز کردن تبلیغات انتخاباتی به فکر جوانان باشید به نظر من یک مرد با یک کار یک خانواده تشکیل می دهد واین موجب می شود به رشد وتعالی فرهنگی واجتماعی جامعه ولی یک دختر خانم در اغلب موارد فقط یک نفر سیر میشود و با این روال به ازدواج جوانان ضربه وارد شده در نتیجه فساد در جامعه بیشتر می شود
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    جالبه که طبق قانون و شرع مرد باید نفقه و خرجی خانواده رو بده و اگه نده قانون زندان براش پیش بینی کرده ولی دولتمردان (که سرهنگ نیستند و حقوق دانند) به فکر شغل خانوما هستند در حالی که خیلی از مردها بیکارن. واقعا آدم باید سر خودشو بکوبه به دیوار از بعضی کارای دولت
  • yas ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    برابری جنسیتی وقتیه که شما در جامعه ازدواج موقت رو به راحتی مثل آب خوردن رواج بدی و از طرفی به شدت با بیحجابی مقابله کنی؛وباز به همه بیکارا درآمد ماهانه مکفی شخصی بدی وبعد باز به مردا چه مجرد چه متاهل کار بدی بعد به زنان ؛این تازه میشه برابری ؛اما دنیا و خلقت بر اساس عدالته نه مساوات وبرابری؛صدبار گفتیم,امام علی ع فرمود ,زنان درآخرالزمان از روی طمع در کار با مردا شریک میشوند ؛واین صفت ناپسندی شمرده شده!
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    هدف روشنفکران ریشه کن کردن نهاد خانواده است.
  • ناشناس ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    یکی از علل سست شدن بنیانهای خانواده و بیکار ماندن و مجرد ماندن پسران و مجرد ماندن دختران شاغل همین استخدام خانمها در برخی مشاغل است که باید اصلاح شود
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    در اصل نفقه زن سرپرست خانواده و زن تنها با حکومت اسلامی است. یعنی زن نباید دغدغه خرجی داشته باشد و طفلان معصوم خود را رها و کار کند. بعضا کارهای بسیار سخت. متاسفانه با وجود اینهمه بخور بخور برخی رجال بودجه ای در خزانه نمانده تا به این اصل حکومت اسلامی عمل شود. حالا روحانی دستورات فرمایشی برای آوردن زورکی زنها به محیط کار می دهد. من خودم زن تحصیلکرده شاغل هستم. اگر مشکلات مالی نبود اصلا دلم نمی خواست کار کنم . مجبورم با یک بچه زندگی را سر کنم در حالیکه خیلی بچه دوست دارم. اگر بچه دار شوم بچه هایم. را به که بدهم به مادر و مادر شوهر پیر و کلنگی ام که هر دو وقت استراحت و درمان بیماریهای مختلفشان هست! یا به مهد کودکهایی که خدا ت‌مان پول می گیرند و نمی دانیم چطور بچه را نگه می دارند.
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    ای کاش روزی به این کشور می رسید که استخدام و شوق استخدامی وجود نداشت واقعا این همه فرصت کار و پیشرفت در این مملکت هست ولی همه دنبال یک کارمندی بی دردسر هستیم
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    یاد دوران قاجار بخیر... به یخر که چه عرض کنم ... به ... .
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    نگرا ن نباش در انتخابات آینده سر دولت تحقیر ویاس وناامیدی را به دیوار خواهیم کوبید
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    یکی هم که حرف درست می زنه شوما فمینیستها نمی فهمید
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    لعنت به فمینیست های خیانتکار وطنی
  • امین ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر شما فوق لیسانس هستید و با وعده به شخصی رای دادید باید به حال اموزش عالی این کشور فاتحه خوند.حداقل انتظار از قشر تحصیل کرده اینه که دچار نزدیک بینی سیاسی نباشند
  • ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    کار کردن زن ها که بد نیست اما باید بر اساس اسلام باشه و لا غیر . الان مردها اولویت دارن یا زن ها؟ زن خونرو میچرخونه یا زن؟ هر جا میری یه خانوم ارایش کرده فساد اور بهتون ج واب میده نه مردی که زندگی رو دوشش هست دیگه مردا دارن بچه نگه میدارن زن ها دارن کار میکنن.در صورتی که برا هر کدوم نسبت به وضعیت جسمانی تعریفی از کار در اسلام هست.
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    تیم آقای روحانی خیلی قول ها دادن و میدن کلاً قشنگ حرف میزنن شما جدی نگیرید
  • ناشناس ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    رواج ازدواج موقت بنیاد خانواده در ایران را نابود میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس