مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان دو سال پیش همزمان با روزهای اوج آلودگی هوای تهران از ارائه پیشنهاد و طرح تعطیلی اجباری زنان شاغل هنگام آلودگی هوای تهران خبر داده بود اما تاکنون خبری از نتیجه آن نشده است.

به گزارش مشرق، از ابتدای حضور شهیندخت مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده مسائلی از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان مطرح شده است که به نتیجه مشخصی نرسیده و پس از چند صباحی از خاطرها پاک شده است.
 
این روزها و همزمان با شدت گرفتن آلودگی هوا در تهران و سایر کلانشهرها مدارس در مقطع دبستان، پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک برای دومین روز تعطیل شدند این در حالی‌است که بسیاری از مادران شاغل با تعطیلی مدارس در این روزها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که در سال‌های قبل نیز آلودگی هوا این مشکلات را برای آنها ایجاد می‌کرد.
 
مادران شاغلی که پس از اعلام تعطیلی مدارس یا به این فکر می‌کنند که فرزندان خود را باید فردا به محل کارشان ببرند یا به دنبال یکی از بستگان باشند تا بتوانند فرزند خود را به آنها بسپارند!
 
19 آبان سال 92 مولاوردی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته بود: هنگام تصمیم گیری مواقع اضطرار آلودگی هوا و تعطیلی مهدهای کودک‌، پیش دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی باید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز حضور داشته و وضعیت زنان شاغل دارای فرزند نیز لحاظ شود و در صورت عضویت در کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران پیشنهاد مرخصی اجباری زنان شاغل هنگام تعطیلات مدارس ارائه می‌شود.
 
وی همچنین گفته بود این پیشنهاد را در جلسه هیأت دولت مطرح می‌کند، اما امروز بیش از دو سال از آن وعده می‌گذرد و زنان شاغل در روزهای آلوده این سؤال را مطرح می‌کنند که نتیجه مذاکرات معاون زنان در هیأت دولت به کجا رسید؟
 
هفتم آذر ماه 92 مولاوردی در صفحه فیسبوک خود در این مورد می‌نویسد: دیروز به مناسبت آلودگی هوا باز هم تعطیلی ناگهانی مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها و مدارس ابتدایی و عدم تعطیلی ادارات، مادران شاغل را سردرگم و بلاتکلیف کرد. برای دومین بار این موضوع را در دولت تذکر دادم و از تماس‌های مکرر این مادران در چنین روزهایی با این معاونت گفتم.
 
چند نفر از همکاران مجموعه خودمان مجبور شده بودند، امروز کودکانشان را با خود به اداره بیاورند.
 
یقیناً این اتفاق در بسیاری از ادارات هم تکرار شده که خود نقض غرض است. دفعه قبل پیشنهاد عضویت این معاونت در کمیته ذیربط را ارائه کردم تا در زمان تصمیم‌گیری، این‌گونه موارد هم گوشزد شود. با این همه موضوع جهت بررسی کارشناسی به واحد حقوقی ارجاع شده تا راهکارهای لازم ارائه شود.
 
چهارم دی‌ماه همان سال مدیرکل سابق محیط زیست تهران گفته بود که از این پس یک نفر از معاونت زنان به عنوان مدعو می‌تواند در جلسات کمیته اضطرار بدون حق رأی حضور داشته باشد تا مشکلات زنان شاغل و به ویژه امور خانواده‌ها را در این جلسه مطرح کند.
 
حال پس از گذشت دو سال در مصوبات اخیر کمیته هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوای تهران آمده است: دستگاه‌ها با مرخصی زنان شاغل موافقت کنند! این در حالی‌است که اگر این مصوبه هم وجود نداشت زنان شاغل می‌توانستند از مرخصی‌های خود استفاده کنند و به مرخصی بروند، شاید این مصوبه نتیجه مذاکرات معاون زنان بوده است!
 
خبری که با سر و صدای زیاد در رسانه‌‌ها منتشر شد اما پس از مدتی با رفع مشکل آلودگی هوا به فراموشی سپرده شد! ای کاش معاون رئیس جمهور آنقدر که پیگیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها است به دنبال معضلات اساسی زنان هم بود البته اگر با تفکر تعادل جنسیتی خانم معاون تعارضی نداشته باشد و اینگونه مطرح نشود که تعطیلی اجباری زنان شاغل در مواقع آلودگی هوا و تعطیلی مدارس امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد!
 
پیگیری‌ها در مورد سرنوشت این پیشنهاد بی‌نتیجه ماند اما آیا پیشنهادهای معاون زنان دولت آنقدر برای رئیس دولت اهمیتی ندارد که به آنها رسیدگی شود یا اصلاً پیشنهادی در هیأت دولت مطرح نشده و فقط در حد گفت‌وگوی رسانه‌ای مطرح شده و بعد فراموش شده است!
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    این که نمیشه از یک طرف مدعی هستین که زنها باید حقوق برابر با مرد ها داشته باشند از طرف دیگه خواهان امتیاز بیشتر نسبت به مردها هستید واقعا تو این دوره و زمونه این مردها هستن که مظلوم واقع شده اند
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    فعلا دولتمردان و دلوت زنان مشغله های واجبتر از آلودگی دارن
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    اشتغال زنان هم معضلی شده ها
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا تعطیلی چه نقشی ر آلودگی داره همون هوای بیرون در خانه هم هست تصفیه نمیشه بیاد تو خونه که
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    فعلا" ابتکاریان و تدبیریان در مرکش بسر میبرند !!! پس از بازگشت هم ما را به جهنم حواله خواهند داد !!!!!!!! نوش جان خودشان .
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
    0 0
    خودرو های جدید الودگی کمتری دارند علت اصلی الودگی هوا فرسوده بودن خودرو های داخلی و گران بودن خودرو های مدرن است . تعرفه واردات خودرو را ازاد کنید تا ملت خفه نشدن !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس