کد خبر 611779
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴

رئیس جمهور در جلسه 10 مرداد هیأت دولت مطرح کرد که آزمون استخدامی دولت تا تأمین حقوق زنان به تعویق می‌افتد، کاربران خبرگزاری فارس درباره این تدبیر جدید دولت می‌گویند.

به گزارش مشرق، در جلسه 10 مرداد هیأت دولت، رئیس جمهور دستور داد تا هنگام اطمینان از تأمین حقوق زنان در فرصت‌های شغلی، آزمون استخدامی به تعویق بیفتد و سهمیه‌های جنسیتی در جهت رعایت عدالت، اصلاح شود.

رئیس جمهوری در این جلسه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را موظف کرد ضمن ابطال سهمیه‌های مبتنی بر تبعیضات ناروا، به سرعت نسبت به بازنگری عناوین شغلی و سهمیه‌های استخدامی با رویکرد عدالت و پیش‌بینی تناسب سهمیه استخدامی زنان در فرصت‌های شغلی متناسب با شایستگی‌ها و در چارچوب برنامه‌ها و وعده‌های رئیس‌ جمهور اقدام نماید و نتیجه اصلاحات به هیأت وزیران گزارش شود.

انتشار این خبر همزمان با خبر رد لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص از سوی شورای نگهبان واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت که در ادامه نظرات برخی مخاطبان را در مورد گزارش «بیدار باش دولت به زنان برای رفتن به سرکار» در خبرگزاری فارس می‌خوانیم:

- وقتی مردها بیکار هستند، چرا زن‌ها سر کار بروند؟ چرا استخدام می‌شوند؟

- سر کار بروند ولی این همه تفاوت با آقایان نباید باشد. اگر میان سر کار باید همه شرایطش رو هم تحمل کنند.

- تبعیض کجا بود؟! با هر زنی که سرکار می‌رود یک مرد از کار کنار گذاشته می‌شود.
این یعنی جلوگیری از تشکیل خانواده، اعتیاد، فقر، افزایش توقع زنان در ازدواج، افزایش ناهنجاری اجتماعی و...

- کاش یک درصد ارزشی که برای حقوق زنان قائل بودید برای این همه جوانان پسر بیکار قائل می‌شدید
خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان همیشه به فکر حقوق بانوان هستند از ساعت کاری و مرخصی‌ها تا استخدامی‌ها...

یک نفر نیست بگوید ارکان اقتصادی کشور پسران جوان جامعه هستند نه دختران و زنان...
خانم‌ها ناراحت نشوند ولی هرجایی که رفتم مشاغل پشت میزی و راحت مال خانم هاست ولی پسر باشی فوق لیسانس هم که باشی باید بری کارگری...

- درود بر جناب آقای روحانی با این دیدگاه بلند ایشان بر تبعیض جنسیتی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد که این موضوع باعث پیشرفت کشور و افزایش تلاش زنان و مردان که واقعا قصد انجام فعالیت دارند و افزایش رفاه جامعه می‌شوند و ضمنا باعث عدم محرومیت جامعه از افکار و ایده‌های نصف جمعیت ایران می‌شود و باعث انگیزه بیشتر زنان عزیز جامعه می‌گردد.

- پسرم این ایده‌ها برای جوامعی است که نرخ بیکاری خیلی پایینه و فقط آدم‌های تنبل بیکار هستند نه اینجا که پسرها از بیکاری در پارک هستند و دخترها سرکار با حقوق میلیونی. اول باید زیر ساخت جامعه را درست کرد بعدش از غرب الگوبرداری کرد.

- یعنی پسر بی‌سواد و کار نابلد به جای دختر با سواد و کاربلد سر کار برود؟

- عزیز دل برادر اینقدر احساسی با موضوع برخورد نکن اگر کمی فکر کنید می بینید که با اشتغال یک زن درموارد غیر ضرور فرصت اشتغال و به دنبال آن فرصت و امکان تشکیل خانواده از یک مرد سلب می‌شود و این موضوع باعث آسیب به کل جامعه اعم از زن و مرد می‌شود و آیا زنان اشتغال بدون ازدواج و خانواده را به داشتن خانواده و فرزند و... ترجیح می‌دهند.

- بیشتر جنبه پروپاگاندا و تبلیغاتی دارد، این دستورات برای گدایی رأی است تا به نفع یا ضرر زنان .. مگر زنانی که در این سه سال شوهرانشان بیکار شده‌اند جزو زنان این سرزمین نیستند؟

- با اشتغال یک زن در کارهای غیر ضرور فرصت اشتغال برای یک مرد از دست می‌رود و از آنجا که وظیفه تأمین درآمد خانواده بر عهده مردان است به دنبال بیکاری مردان رغبت ازدواج برای مردان بوجود نمی‌آید و به دنبال آن زنان مجرد هم افزایش پیدا می‌کنند و بدنبال آن افزایش فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی ایجاد می‌شود پس حمایت از اشتغال زنان به ضرر خود زنان هم می‌شود.

- بالاخره انتخابات کم‌کم نزدیک می‌شود بعد از این باید بیشتر منتظر این گونه عملیات روانی (البته قبلاً می‌گفتند پوپولیستی) باشیم.

- در پوپولیستی بودن این اقدام همین بس که سه روز قبل تر نوبخت گفته است دیگر ظرفیت استخدام نداریم و اصلا استخدام نمی‌کنیم.

- من به عنوان مدیر یک شرکت کوچک خصوصی می‌خواهم نظرم را در مورد برابری زن و مرد حداقل در بحث کاری بیان کنم عزیزان دل برادر اینجا ایران است نه اروپا و امریکا اینجا خانم‌ها هم از نظر شرعی و قانونی محدودیت دارند هم از نظر قدرت بدنی و فیزیک بدنی، پس لطفاً بیش از این حداقل تا زمانی که از نظر فرهنگی و ذهنی جامعه ما آماده نشده بحث برابری زن و مرد را فراموش کنید البته منظورم در زمینه کارهای فیزیکی و جسمانی است، نمیشود موقع گرفتن حقوق زن و مرد برابر باشند.

- دوستان و بزرگانی که در تلاش هستند به این صورت تخفیفاتی را برای خانم‌ها ایجاد کنند غافل هستند که در دراز مدت نتیجه عکس خواهند گرفت. دلیل خیلی ساده است. چرا شرکت‌ها با این اوصاف باید خانم استخدام کنند؟ حقوق کامل بدهند ولی کار نصف و نیمه دریافت کنند.بزودی شاهد کاهش استخدام خانم‌ها خواهیم بود.

- این جامعه هم برای دختر و هم برای پسرش هزینه کرده و تحصیلات فراهم کرده پس بایستی در اشتغال هم فرصت‌های برابر هر دو داشته باشند تا بهترین‌ها امور را بدست گیرند حال چه زن باشه چه مرد فرق نمی‌کند.

- شما جوانان یادتان نمی‌آید ورود زنان و استخدام بیشتر زنان از مردان از دولت اصلاحات شروع شد و آقای روحانی که امروز از تفکیک جنسیتی سخن می‌گوید چون انتخابات نزدیک است البته کسی منکر توانمندی زنان نیست اما وقتی شوهر بیکار است چه لزومی دارد زن سر کار برود تا آسیب‌های اجتماعی زیاد شود وقتی پسر جوان تحصیل کرده و غیر دانشگاهی در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و یا با فوق لیسانس کنار خیابان موز یا پفک نمکی می‌فروشد چه لزومی دارد زنان استخدام شوند مهم تر از این چرا مثل ایتالیا دولت به زنان خانه دار که فرزندان خوب تربیت کنند حقوق نمی‌دهد آقای روحانی زنان را به خانه داری علمی و معنوی تشویق نمی‌کند تا سطح خلاف در جامعه بواسطه تربیت درست کم شود، چرا رئیس جمهور به زنان تحصیل کرده وام کم درصد نمی‌دهد تا در منزل مطابق تحصیلش تولید کند؟

- آقایان اصرار دارند راه رفته غرب را دوباره بروند...اشتغال زن جز در مسائل مربوط به زنان مثل درمان و آموزش که ضرورت هست خیانت هست به:

1- خود زنان
2- مردان بیکاری که فرصت‌های شغلی انها در اختیار خانم‌ها قرار گرفته است
3- خانواده و همسر و فرزندان که وقتی خانم باید برای تربیت فرزندان و امور منزل بگذارد برای کار می‌گذارد.

- بشر می‌خواهد به عقل خودش به رتق و فتق امور بپردازد اما عملاً اشتباه پشت اشتباه به بار می‌آورد، حال با تشویق خانم‌ها به کار بیرون، به آنهاخدمت می‌کنیم یا ... ؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خخخخخخ ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    همش سیاسیه واسه انتخابات اردیبهشت سال دیگست تعویق میندازن بعد سعی میکنن چند برابر ظرفیت خانومارو وارد کنن بعد هم اونا که پارتی دارن استخدام میشن عین جریان دانشگاه شهید بهشتی و سازمان سنجش بعد میگن ما واسه زنا احترام قائل هستیم من جدولو دیدم اخه دامپزشکی یا سازمان زندانها و نیروهای مسلح نیاز به خانم داره؟
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اینها همه لوس بازیهای انتخاباتی است ولاغیر
  • سید جواد ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بر مبنای فرهنگ اصیل ایرانی برای تشکیل و انسجام خانواده اولویت اشتغال با مردان هست، البته این را هم درک می کنیم که رئیس جمهور به رای خانم ها در سال بعد نیاز دارد. اما حالا که بحث تبعیض شد، آیا اینکه در طی حدود 2 سالی که آقایان مشغول خدمت مقدس سربازی هستند خانم ها امکان پیشی گرفتن از مردان در تحصیلات عالیه و اشتغال را دارند تبعیض نیست!
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    اگر قرار به برابری است دخترها را هم مثل پسران 2 سال بفرستید سربازی!
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق نظری دادم تو مقاله ای که خیلی زود حذفش کردید و درباره تحدید جمعیتی ایران بود... که گفتم سیاست حکومت تشویق و استفاده بیشترزنان در کارها و حتی مشاغل مردانه بود... آقای رییس جمهور یه سر به ادارات دولتی، مدارس و بیمارستان ها ( بخش مردان) بزن البته تبعیض هست ولی نه در حق زنان بلکه در حق مردان، تمام مشاغل و پست های سازمانی به جز مشاغلی که زنان از عهده اون بر نمیان مثل مشاغل میدانی و عملیاتی و مشاغلی که خانم ها عار دارند از ورود به این مشاغل مثل نیروی خدماتی و آبدارچی، تماما در قبضه خانم ها است، به طوری که الان در بعضی از مشاغل کمبود نیروی مرد داریم مثل دبیر ی و پرستار ی، زنان بعد از اشتغال درآمد و حقوق خودشون رو روانه کدام بخش میکنن!؟ انواع لوازم آرایش و بهداشتی وارداتی، انواع البسه و پوشاک و انواع عمل های زیبایی از بینی گرفته با گونه و پروتز ها در حد اصراف و مصرف گرایی صرف... ما که دیگه از این حکومت و انقلاب نا امید شدیم فقط چشم انتظار ظهور هستیم... ادمین لطف کن نظرم انتشار بده اون جمله آخر هم حذف نکن مسئولیتی داره خودم میپذیرم.
  • میثم ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    در لیاقت خانم های ایرانی شکی نیست اما اشتغال زنان مساوی بیکاری مردان و عدم تشکیل خانوده است و آخر سر دودش به چشم خود خانم ها میره .در ضمن اگه یه نگاه به اطلاعیه آزمون استخدامی بندازید اصلا تبعیضی در کار نیست .اینا شگرد تبلیغاتی است .
  • فاطمه ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    من یک خانوم هستم که با معدل 18فارغ التحصیل شدم و آقایون همکلاس من با معدل 11 12 فارغ التحصيل شدن. کجایی این عدالت ک ایشون چون آقان برن سرکار. حق با کسی ک بیشتر تلاش کرده ولاغیر
  • میثم ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    چرا نظر من رو نگذاشتين اگه بیطرف هستین باید نظر همه براتون محترم باشه اگر هم که از جایی خط ميگيرين من حرفی ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس