کد خبر 639627
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶

همزمان با گسترش عملیات نیروهای ارتش سوریه و گروه های هم پیمان برای پاکسازی محلات شرقی شهر حلب که در کنترل گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد قرار دارد، اتاده عرب نیز خواستار توقف فوری آن شد!

گروه جهان مشرق- همزمان با گسترش عملیات نیروهای ارتش سوریه و گروه های هم پیمان برای پاکسازی محلات شرقی شهر حلب که در کنترل گروه های تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد قرار دارد، اتاده عرب نیز خواستار توقف فوری آن شد!

نگرانی اتحادیه عرب از نابودی القاعده در حلب

بنابر این گزارش، در بیانیه پایانی نشست اضطراری اتحادیه عرب که به درخواست عربستان سعودی و قطر با هدف بررسی آخرین تحولات پرونده سوریه برگزار گردید وزرای خارجه کشورهای عربی خواستار توقف عملیات پاکسازی شرق شهر حلب از گروه های تروریستی تکفیری به بهانه امدادرسانی به آنها شده و از شورای امنیت سازمان ملل برای اقدام لازم در این زمینه درخواست کمک کردند. این بیانه بر ضرورت بازگشایی مسیرهای تدارکاتی تروریستهای تکفیری محاصره شده از سوی نیروهای دولتی در شرق حلب نیز تاکید کرده است. نیروهای ارتش سوریه و گروه های هم پیمان آن از دو ماه پیش این محلات را پس از نبردهای شدید بطور کامل محاصره کرده و همزمان عملیات وسیعی را برای پاکسازی آنها آغاز کرده اند. دستپاچگی اتحادیه عرب از پیشروی نیروهای دولتی سوریه در شرق حلب در حالی است که در جریان حملات خونین ارتش اسراییل به نوار غزه در سالهای اخیر وزرای خارجه عضو این اتحادیه حتی حاضر به تشکیل جلسه اضطراری و صدور بیانیه علیه ان نیز نشده بودند. برخی از کشورهای عضو این اتحادیه مانند قطر، امارت و عربستان حامیان اصلی گروه القاعده در سوریه می باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس