کد خبر 638602
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

منابع رسانه ای نزدیک به معارضان سوری از تحویل قریب الوقوع کنترل مرز سوریه با اردن به شبه نظامیان الجبهه الجنوبیه وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع رسانه ای نزدیک به معارضان سوری از تحویل قریب الوقوع کنترل مرز سوریه با اردن به شبه نظامیان الجبهه الجنوبیه وابسته به گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد خبر داده اند.

تحویل مرز سوریه با اردن به تروریستهای ارتش آزاد

بنابر این گزارش، این طرح از سوی دولت اردن در دست بررسی بوده و هدف از آن تشکیل ارتش آنطوان لحد جدید و ایجاد منطقه حائل عملیات ممنوع در نوار مرزهای جنوبی استان های سویداء، درعا و قنیطره سوریه با شمال اردن می باشد. سوری و اردن دارای 375 کیلومتر مرز مشترک از سویدا تا درعا می باشند که از سال 2014 بخش اعظم آن به اشغال گروه های تروریستی تکفیری همچون داعش (10 کیلومتر)، ارتش آزاد (75 کیلومتر و القاعده 35 کیلومتر در امده است. منابع آگاه از وجود طرحی مشابه بر روی میز فرماندهان عالی ارتش رژیم صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل در استان قنیطره سوریه با حضور گروه های القاعده و ارتش آزاد با هدف حمایت از مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی در برابر عملیات های احتمالی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی حزب الله خبر داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس