روزنامه ایندیپندنت پاپ انگلیس در گزارشی از استقرار هزار نیروی ویژه ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه خبر داده است.

گروه جهان مشرق- روزنامه ایندیپندنت پاپ انگلیس در گزارشی از استقرار هزار نیروی ویژه ارتش ترکیه به مناطق شمالی سوریه خبر داده است.

ورود هزار نیروی ویژه ارتش ترکیه به سوریه+عکس

بنابر یان گزارش، این نیروهای با دستور مستقیم رجب طیب اردوغان و با هماهنگی حقان فیدان رئیس سرویس امنیتی این کشور وارد خاک سوریه شده اند. ایندیپندنت هدف اصلی از استقرار این نیروها را بستر سازی برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در خاک سوریه عنوان کرده که مورد مخالفت شدید دولت های سوریه، روسیه و ... قرار داشته است. این نشریه انگلیسی آغاز عملیات سپر فرات ارتش ترکیه در خاک سوریه را موجب گسترش اختلافات شدید میان ترکیه و آمریکا دانسته چرا که هدف اصلی ترکیه از آن نابودسازی شبه نظامیان کرد چندملیتی وابسته به آمریکا بعنوان جایگزین گروه تروریستی تکفیری داعش برای تضمین ادامه بحران در منطقه از طریق تجزیه این کشور عنوان کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مهندس م ش ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    نمیدونم حکمتش چیست، شاید توافق کردند شاید چیز دیگر، اما نیروی نظامی ما در مورد تجاوز ترکیه بیً‌‌ سوریه کاملا ساکت است. قبلا می‌گفتیم حمله به سوریه یعنی‌ حمله به ایران ولی‌ الان هیچ مسول سپاه صحبتی‌ در مورد تجاوز ترکیه نمیکنه.
  • رضا قلی خان ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    حکمتش اینه که همه شون افقی برگردند خونه شون و ضرب شست مقاومت را برای خردوغان تعریف کنند!!
  • محمود ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    فک کنم حضور ترکیه کاملاباایران هماهنگ شده وایران بدش نمیادتا ترکیه پژاک پکک روازبین ببره
  • اتاتورک کبیر ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    از پژاک و پ ک ک و ی پ گ و داعش خطرناکتر خود ما تورکها هستیم،ما در کنار دوست مینشینیم و با جوالدوز به پهلویش فرو میکنیم این رفاقت ما شده با هم اصل ها خودمان،ما با بحران هویتی که داریم و نمیدانیم تورک اصیلیم یا یک قوم اصیل همین منطقه که زبانمان تورکی شده است این مسئله باعث بی ثباتی در فکر و روح و روانمان شده،خدا اخر عاقبت ما تورکهای زبانی و نه نژادی را در این منطقه بخیر بگرداند فقط ای کاش میشد و زبان اصیل اذری باستانی به جای زبان تورکی تحمیلی اقوام مغول جایگزین میشد،انوقت بیش از همیشه به نزدیک بودنمان با کوردها و ایرانیها پی میبردیم چهره قاضی پور را نگاه کنید بنظر من بیشتر به ایرانیان ساکن البرز و مازندران شباهت دارد تا به اقوام البته محترم ایغور شمال شرق اسیا..چهره الهام علیوف را ببینید بیشتر به گیلانی ها شباهت دارد تا اقوام اصیل تورک اسیای شمال شرقی. ای کاش بجای تفرقه به اصل خویش بازگردیم تا به کسانی که در زمانی به هر شکل زبان ما را تغییر داده اند.
  • تبریزلی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 0
    یاشاسین ایرانیم والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس