کد خبر 636354
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مبارزه اجتماعی با مواد مخدر گفت: تنها راه پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی بویژه میان جوانان آن است که حداقل نیازمندی‌های جامعه را تامین کنیم.

به گزارش مشرق، علی وقف‌چی گفت: در حال حاضر درصدی از مردم بویژه نوجوانان و جوانان از حداقل نیازهای اساسی از جمله شغل مناسب، تفریحات سالم و غیره محروم هستند، به همین دلیل برای پر کردن اوقات فراغت، جمع‌های دوستانه برگزار کرده و خود را با مصرف انواع مواد مخدر صنعتی سرگرم می‌کنند.

وی اظهار کرد: همچنین یکی دیگر از مسایل مهم آن است که هویت بخشی به جوانان در جامعه کمرنگ شده است، مشاهده می‌شود که هزاران بازنشسته کشور در سمت‌های مختلف مشغول بکار هستند، اما جوانان بیکار مانده‌اند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به جوانان هویت داد، آنان می‌توانند در رده‌های مختلف شغلی مسوولیت پذیر باشند، همانطور که مدیریت 8 سال دوران جنگ تحمیلی را به عهده گرفتند و در آن سربلند شدند.

وقف چی با بیان اینکه دولتمردان باید اداره جامعه را به جوانان بسپارند، گفت: تحقیقات مختلف نشان داده است که بیشترین علت گرایش به مصرف مواد مخدر به دلیل عدم هویت بخشی و بیکاری بوده است، مسوولان ما باید به هر طریقی دغدغه خانماسوز بودن اعتیاد به مصرف مواد مخدر را درک کنند و در جهت مبارزه اجتماعی با آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که آفت اعتیاد به مصرف مواد مخدر گریبانگیر یک خانواده نمی‌شود بلکه تمام سطح جامعه را در بر می‌گیرد.

این نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر حداقل‌های نیازهای جوانان از جمله ازدواج، شغل و سایر امکانات برای آنان فراهم شود، هیچ وقت به سمت اعتیاد نمی‌روند، گفت: در راستای برنامه‌های مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید حداقل معیشت برای مردم کشور تعریف شود تا همه از امکانات یکسان برخوردار باشند.

وقف چی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معضل اصلی اعتیاد ناشی از نبود شغل است و باید برای هر فرد ایرانی یک شغل تعریف شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر طرحی به عنوان ساماندهی اشتغال کشور به هیات دولت ارایه داده‌ام که پس از تایید نهایی در صحن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته وقف چی، این طرح بسیاری از معضلات جامعه ما از جمله اعتیاد نوجوانان و جوانان به مصرف مواد مخدر را حل کرده و زیر ساخت‌های شغلی نیز به درستی بنا می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس