کد خبر 633704
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

جانشین فرمانده ناجا ۶ ماموریت اصلی پلیس در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی استان هرمزگان، اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه‌های کلان قاچاق و سرشاخه‌های آن ضروری است.
 
وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری، مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را 6 ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.
 
جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مد ظله العالی نشان از اهمیت این موضوع دارد.
 
مومنی ادامه داد: علت عمده نامگذاری امسال به نام "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال زایی است چرا که پدیده شوم قاچاق لطمات جبران ناپذیری به سرمایه و مشاغل تولیدی کشور وارد می‌کند.
 
وی از بیکاری به عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می‌گذارد و هزینه جرم را بالا می‌برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.
 
جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین المللی به مخاطره می‌اندازد و باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.
 
اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی، دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق
 
سردار مومنی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق، موضوعی ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.
 
وی بر شناسایی و اطلاع رسانی خلاءها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع، ابزاری موثر در پیشگیری از قاچاق به شمار می‌آید.
 
جانشین فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نیز اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس