کد خبر 634732
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

پس از دیدار ماکسیم سوکولف وزیر راه و ترابری روسیه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در قاهره، قرار است سفرهای هوایی و گردشگری بین قاهره و مسکو از سرگرفته شود.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع امروز (شنبه) گزارش داد: دیروز (جمعه) نیکلای زاخریابین معاون وزیر راه و حمل و نقل روسیه در مسکو با شریف فتحی وزیر امور حمل و نقل هوایی کشوری مصر دیدار کرد.

این دیدار به منظور آماده سازی سفر سوکولف به مصر صورت گرفت.

انتظار می رود که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در دیدار با وزیر حمل و نقل روسیه درباره سطح همکاری های قاهره - مسکو در زمینه امنیت پروازهای دو طرفه تبادل نظر کند.

در بیانیه ای که از سوی وزارت حمل و نقل روسیه منتشر شده، آمده است: زاخریابین و فتحی به پیشرفت های قابل توجه ای در زمینه تضمین امنیت پروازهای مسافری و تجاری میان دو طرف دست یافتند.

برپایه این گزارش، انتظار می رود وزیر حمل و نقل روسیه طی چند روز آینده با رئیس جمهوری مصر در قاهره دیدار کند.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که همه پروازهای هوایی خود را به مصر بعد از سقوط هواپیمای ایرباس 321 وابسته به شرکت مترو جت روس متوقف کرده است.

در حادثه مذکور 217 سرنشین این هواپیما و 7 کادر پرواز آن کشته شدند.

مدیر منافع امنیت فدرال روسیه در 16 نوامبر (26 آبان) سال گذشته اعلام کرد که فاجعه سقوط هواپیمای روسی در نتیجه عملیات تروریستی و توسط بمب کارگذاشته شده در داخل هواپیما بوده است.

کمیته تحقیق درباره این حادثه همچنان در حال بررسی علل حادثه است.

در ادامه این گزارش آمده است: در پی این تحولات روسیه از مقامات مصر خواست تا تدابیر امنیتی بیشتری در فرودگاه های این کشور و همچنین مکان های سیاحتی و گردشی برای گردشگران روس اتخاذ کند.

شریف فتحی وزیر حمل و نقل هوایی مصر در 22 اگوست گذشته (اول شهریور) اعلام کرد روسیه و مصر نقشه راه ویژه ای را برای از سرگیری پروازهای هوایی بین دو کشور به تصویب رساندند.

این توافقنامه نشانه بازگشت گردشگران روس به مصر در آینده نزدیک است.

فتحی گفت که دولت روسیه بر اساس گزارش هیاتی که قرار است از مکان های گردشگری و هتل های مصر دیدن کند اعلام کرده که امکان از سرگیری سفرهای هوایی به مصر وجود دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس