کد خبر 634371
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

ارتش سوریه به کمک نیروهای متحد خود، با دفع حملات تروریست‌های گروهک «احرار الشام» به شهر «سلمیه»، توانستند فرمانده عملیات این گروهک در استان حمص را از پای درآورند.

به گزارش مشرق، صدها تن از عناصر تروریستی «احرار الشام» با هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه، حملات سنگینی را برای اشغال شهر راهبردی «سلمیه» در شرق استان حماه انجام دادند.
 
تروریست‌ها در گام نخست به سوی روستای «خنفیس» در محور «عیدون» پیشروی کردند و توانستند نیروهای سوری را عقب برانند.
 
اما با اضافه شدن نیروهای کمکی و دفاع ملی، پیشروی‌های تروریست‌ها متوقف شد. جنگنده‌های روسی و سوری نیز تجهیزات نظامی تروریست‌ها را منهدم کردند.
 
یک منبع میدانی اعلام کرد: «تعداد نیروهای سوری با وجود اضافه شدن نیروهای کمکی در برابر تعداد تروریست‌ها قابل مقایسه نبود اما نیروهای ارتش و دفاع ملی با شجاعت تمام توانستند یکی از بزرگترین حملات را در طول ماه‌های اخیر در این محور دفع کنند».

وی افزود: «نیروهای سوری پس از ساعت‌ها درگیری توانستند ده‌ها تن از تروریست‌ها را کشته و زخمی کنند و در نهایت مناطق محدود اشغال شده را پس بگیرند».
 
این منبع میدانی با بیان این که فرمانده عملیات تروریست‌ها در این درگیری‌ها به هلاکت رسید، گفت: «اگر روستای خنیفس به اشغال تروریست‌ها درمی آمد، شهر راهبردی سلمیه در معرض خطر جدی قرار می گرفت».
 
وی افزود: «تروریست ها درصدد بودند در گام نخست روستای خنیفس را اشغال کنند و در ادامه ارتباط شهر سلمیه را با مرکز استان حمص قطع کنند».
 
این منبع میدانی گفت: «نیروهای سوری در حال تثبیت مواضع در حومه روستای خنیفس هستند تا در ساعت‌های آینده حملات احتمالی تروریست‌ها را در این محور دفع کنند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس