کد خبر 634372
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

چند روز پس از پایان آتش بس در سوریه برخی از مهم ترین محورهای توافق صورت گرفته میان روسیه و آمریکا در این خصوص توسط رسانه ها منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، چند روز پس از پایان آتش بس سوریه که به امضای آمریکا و روسیه رسیده بود، برخی از بندها و محورهای مهم آن توسط رسانه ها منتشر شد.

بر اساس این گزارش مهم ترین محورهای این توافق آتش بس که از ابتدای روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر آغاز شد، بدین شرح است:

- آتش بس به مدت ۴۸ ساعت از روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر رأس ساعت ۱۹ به وقت محلی آغاز و در صورت پابرجا ماندن به مدت ۴۸ ساعت دیگر نیز تمدید شود.

- طرفین درگیری تمامی حملات از جمله حملات هوایی و پیشروی در بُعد میدانی را متوقف کنند.

-دمشق باید از انجام هرگونه حمله هوایی به مواضع معارضان که در خصوص آن توافقات صورت گرفته، خودداری کند.

- تبادل اطلاعات میان مسکو  واشنگتن برای شناسایی اراضی تحت کنترل جبهه النصره و گروه های معارض از همان ابتدای آتش بس در روز دوشنبه آغاز گردد.

- طبق توافق، کمک های بشردوستانه باید با امنیت و بدون هیچ مانعی به صورت مستمر به مناطق تحت محاصره یا دوردست از جمله حلب رسانده شود و این موضوع تضمین گردد.

- سلاح ها در جاده کاستیلو واقع در شمال حلب کنار گذاشته شود تا راه برای رساندن کمک های بشردوستانه باز شود.

- در صورتی که آتش بس به مدت دو هفته پابرجاماند، آمریکا و روسیه مرکز مشترکی برای انجام حملات نظامی علیه داعش و جبهه النصره ایجاد خواهند کرد.

- لاوروف پیش از این تاکید کرده بود که حملات هوایی هماهنگ را مسکو و واشنگتن انجام می دهند و ارتش سوریه می تواند ماموریت های هوایی خود را در مناطق دیگری انجام دهد. این بند در صورتی اجرایی می شود که گروه های وابسته به معارضان از تروریست ها تفکیک شوند.

- روسیه و آمریکا ارزیابی نقض آتش بس از سوی طرفین را انجام می دهند.

- جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرده بود که پس از اینکه مدتی خشونت ها کاهش یافت، روند انتقال سیاسی را به عنوان تنها راهکار برای پایان دادن به این جنگ تسهیل خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
    0 0
    بنده هزار بار گفتم چاپ نکردی روس ها اگر از داشته های خودشون در سوریه مثل پایگاه های نظامی که دارند مطمئن بشوند به هیچ عنوان اهمیتی به منافع ایران در سوریه نمیدهند اینم هزار بار
  • ایرانیم ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
    0 0
    دوست عزیز داشتن پایگه یک چیزه و بودن یک حکومت همسو و متحد با روسیه در سوریه یک مسئله دیگه. روسها خوب میدونن که اگه به بشار اسد پشت کنند دیگه برای ایران و همپیمانای دیگشون جای شکی باقی نمیذارن که به خیانتکاری مثل روسیه نباید اعتماد و اطمینان داشت و این مسئله برای مسکو یک کابوس وحشتناکی میشه که در دنیایی که آمریکا همه متحداشو علیه روسیه در یک جبهه قرار داده تک و تنها بمونه. پس عقل سلیم نظر شما رو در مورد روسیه حد اقل در سوریه تایید نمیکنه. مسئله سوریه و شخص بشار اسد برای روسیه حیثیتی و امنیتی شده و روسیه در صورت داشتن عقل و دوراندیشی تحت هیچ شرایطی نباید سوریه و بشار اسد رو تنها بذاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس