کد خبر 636081
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

آخرین گروه از عناصر مسلح از شهرک الوعر در حومه شهر حمص خارج و به استان ادلب در شمال سوریه منتقل شدند.

 به گزارش مشرق، آخرین گروه از عناصر معارض مسلح، روز دوشنبه از شهرک الوعر در حومه حمص (مرکز سوری) خارج شدند. این شورشیان با اتوبوس‌های سبز رنگ به استان ادلب حرکت کردند.

این گروه شامل 131 عنصر مسلح و  119 تن از اعضای خانواده‌های آنها بودند که بیشتر آنها را افراد گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «احرار الشام» شامل می‌شدند. با احتساب این گروه، در مجموع 250 عنصر مسلح به همراه خانواده‌هایشان از شهرک الوعر خارج شدند.

در همین راستا، یک منبع در وزارت آشتی دولت سوریه اعلام کرد، بعد از اجرای این گام، مرحله دوم این توافق آغاز خواهد شد که شامل 7 بند است که بارزترین آنها جمع‌آوری تسلیحات سنگین و متوسط و تحویل آنها به دولت سوریه، مشخص کردن اوضاع عناصر مسلح موجود در شهرک الوعر، و نیز نصب کردن پرچم‌های سوریه بر فراز ساختمان‌ها و نهادهای دولتی و هموار کردن مسیر بازگشت آوارگان به این شهرک است.

این منبع تصریح کرد، طی 3 هفته گذشته 44 تن از عناصر مسلح با تسلیم کردن خود به ارتش سوریه، شامل عفو ریاست‌جمهور شده‌ و به زندگی طبیعی‌شان بازگشته‌اند؛ این گام، مقدمه‌ای مثبت و خوب برای ادامه اجرای توافقی است که به مدت 7 هفته طول خواهد کشید.

براین اساس، با اجرای کامل این توافق، شهرک الوعر در حومه شهر حمص کاملا خالی از سلاح و عناصر مسلح خواهد شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس