کد خبر 633642
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

منابع میدانی سوریه می‌گویند نیروهای آمریکایی با پشتیبانی از تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه، به بمباران مناطقی در ریف شمالی حلب ادامه می‌دهند.

 به گزارش مشرق، ترکیه سومین مرحله از تجاوز به خاک سوریه به بهانه مبارزه با داعش و حزب کارگران کردستان را آغاز کرد تا شهر باب، واقع در شرق استان را از چنگ تروریست‎‌های داعش آزاد کند.

منابع میدانی سوریه خبر دادند: آن گونه که برخی رسانه‌های وابسته به شبه نظامیان شرکت کننده در عملیات ترکیه خبر می‌دهند نیروهای آمریکایی از این عملیات عقب ننشسته و بلکه در روستای تل احمر واقع در نزدیک شهرک مرزی الراعی مستقر هستند که پایگاه آغاز سومین مرحله از تجاوز نظامی ترکیه محسوب می‌شود.

به گفته این منابع، نیروهای آمریکایی شرکت کننده در عملیات داخل خاک سوریه مسئول رصد اهداف زمینی هستند که ائتلاف آمریکایی از روز یکشنبه آنجا را بمباران می‌کند تا مقدمه‌ای برای پیشروی گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه باشد این در حالی است که نیروی هوایی ترکیه در این عملیات که از دیروز تاکنون آغاز شده ورود نداشته است.

این منابع تاکید کردند: توپخانه ترکیه مواضعی در داخل خاک سوریه را به بهانه مبارزه با داعش گلوله باران کرده و در نتیجه آن شبه نظامیان روستاهای تلعار شرقی و غربی را به تصرف خود درآوردند، این در حالی است که روستای حطاط حمص و قره کوز و تل شعیر واقع در غرب شهرک الراعی نیز روز یکشنبه به تسلط شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه درآمد.

منابع سوری اعلام کردند داعش همچنین یک تانک ترکیه را در محور روستای جکه واقع در شمال حلب با موشک حرارتی هدف گرفت که به انهدام آن و کشته شدن سرنشینانش منجر شد.

منابع میدانی تاکید کردند: عبدالکریم علیطو فرمانده نظامی شبه نظامیان یگان 13 مورد حمایت ترکیه به دست داعش کشته شد.

به گفته مقامات امریکایی، واشنگتن از ارتش ترکیه در عملیات نظامی داخل خاک سوریه پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی انجام می‌دهد.

عملیات ارتش ترکیه از سوم شهریور ماه برای پاکسازیِ مناطق مرزی از آن ‌چه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، «تروریست‌‎های داعش و پیکارجویان کُردِ حزب اتحاد دموکراتیک کردستان (پی.وای.دی)» می‌داند، آغاز شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    ترکیه عوضی
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
    0 0
    اینا همش نقشه و پروژه بود برای ورود به سوریه مرحله اول کودتای نمایشی رفتن سمت روسیه و ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس