کد خبر 654364
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

کارشناس سیاسی روس با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله علیه «جبهة‌ النصره» گفت: این اقدام بهانه‌ای برای محکم نمودن جای پای واشنگتن و ادامه حضور این کشور در سوریه است.

 به گزارش مشرق، «سرگئی میخی‌اف» کارشناس سیاسی روس اظهار داشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور فعلی آمریکا دستور حملات علیه گروه «جبهة‌ النصره» که از مخالفان دولت «بشار اسد» محسوب می‌شوند را کرده تا توجیهی برای ادامه حضور کشورش در سوریه داشته باشد.

این کارشناس با اشاره به اینکه بمباران مواضع جبهة‌النصره توسط آمریکا بهانه خوبی برای ادامه حضور این کشور در سوریه است، افزود: اوباما به این باور است که این عمل وی، برای روسیه خوشایند است، اما فراموش کرده که حتی در این صورت نیز اقدامات «واشنگتن» قابل قبول نیست، زیرا دولت «بشار اسد» از کاخ سفید در مورد کمک برای مبارزه با مخالفانش هیچ درخواستی نکرده است.

به اعتقاد میخی‌اف، رئیس جمهور جدید آمریکا برخلاف دولت سابق این کشور عمل خواهد کرد و تلاش خواهد نمود که کشورش را از مناطقی که با ناکامی مواجه بوده خارج کند.

وی افزود: البته باید دید که رئیس جمهور جدید آمریکا چه افرادی را در دولتش بر سر کار می‌آورد و در سیاست خارجی این کشور چه اقداماتی را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

میخی‌اف اقدامات مشترک روسیه و آمریکا در موضوع سوریه را زمانی کارآمد می‌داند که آمریکایی‌ها موضوع برکناری اسد را به میان نیاورند.

این کارشناس در رابطه با مواضع دولت جدید آمریکا در منطقه آسیای مرکزی گفت: درست است که واشنگتن از یکپارچگی اوراسیا خوشحال نیست، اما هیچ مانع جدی‌ را نیز از این بابت پیش روی خود نمی‌بیند. از این‌رو، انتظار هیچ تغییر سریعی در این منطقه در زمان ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» را نباید داشت.

پیش از این نیز «نیکیتا میندکاویچ» کارشناس شورای امور بین‌الملل روسیه در مورد مناسبات آمریکا با آسیای مرکزی پس از تغییر دولت این کشور، پیروزی ترامپ در این انتخابات را به نفع کشورهای این منطقه عنوان کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    نیازی به توجیه نیست. گنده تر از دهنت حرف نزن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس