روزنامه فرانسوی لیبراسیون طی گزارشی قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره حلب را یک «ژست دیپلماتیک» از جانب پاریس ارزیابی کرد.

 به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه گذشته هر دو قطعنامه پیشنهادی در مورد شهر حلب سوریه را که یکی از جانب فرانسه و دیگری از جانب روسیه ارائه شده بود، رد کرد؛ به گونه‌ای که قطعنامه پیشنهادی فرانسه را روسیه وتو کرد و قطعنامه پیشنهادی مسکو هم به دلیل مخالفت کشورهای غربی، رأی کافی نیاورد و در نهایت هیچ توافقی برای پایان دادن به مناقشه جاری در این شهر حاصل نشد.

روزنامه فرانسوی لیبراسیون طی مطلبی در این خصوص نوشت: به رغم وتوی قطعنامه پیشنهادی فرانسه از سوی روسیه، باید گفت که این قطعنامه که در آن بر توقف فوری حملات هوایی به حلب تأکید شده بود، چیزی جز یک «ژست دیپلماتیک» نبوده است.

این نشریه فرانسوی افزود: از زمان آغاز مناقشه جاری در سوریه تاکنون این پنجمین بار بود که قطعنامه‌ پیشنهادی در خصوص توقف بمباران‌‌ها در حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه از سوی روسیه وتو شد و پس از آن هم 9 کشور از جمله فرانسه، انگلیس و آمریکا قطعنامه پیشنهادی روسیه را که توقف درگیری‌ها در حلب را خواستار شده بود، رد کردند؛ اما آنچه در نهایت باید مورد توجه و ارزیابی قرار بگیرد این است که آیا این ابتکار دیپلماتیک فرانسه واقعا برای حل مناقشه جاری در حلب مؤثر و مفید بوده یا خیر؟

شهر حلب از 5 سال پیش تاکنون صحنه اصلی درگیری‌ها و مناقشات مرگبار در سوریه است که درگیری‌های در آن طی روزهای اخیر تشدید شده و جامعه بین‌المللی پیوسته در حال ابراز نگرانی از تلفات غیرنظامی بالای ناشی از خشونت‌ها در این شهر است.

از زمان شکست آتش‌بس در سوریه به دلیل حمله آمریکا به مواضع ارتش و هدف قرار گرفتن یک کاروان بشردوستانه در حلب، این شهر بار دیگر به صحنه درگیری بدل شده است.

کشورهای غربی روسیه و دولت سوریه را به جنایت جنگی متهم کرده‌ و قصد دارند به این بهانه تدابیر تنبیهی بیشتری را علیه دو کشور وضع کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس