کد خبر 633310
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

معاون نخست وزیر ترکیه از برکناری حدود ۲۸ هزار معلم به اتهام ارتباط با تروریسم خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نورالدین کانکلی معاون نخست وزیر ترکیه در سخنانی پس از نشست کابینه تاکید کرد: دولت ترکیه تاکنون حدود 28 هزار معلم را به اتهام ارتباط با تروریسم برکنار کرده و حدود 9500 معلم دیگر را نیز تعلیق نموده است.

از زمان وقوع کودتای نافرجام نظامی 15 جولای، ترکیه حدود 100 هزار کارمند دولتی از جمله قاضی، دادستان، ماموران پلیس و معلم را تعلیق کرده است. بیش از 40 هزار نفر نیز به اتهام ارتباط با جنبش فتح الله گولن بازداشت شده اند.

گولن از سال 1999 میلادی تاکنون در ایالت پنسیلوانیای آمریکا زندگی می کند. دولت ترکیه بارها فتح الله گولن را عامل اصلی وقوع کودتای 15 جولای معرفی کرده است و خواستار استرداد وی از آمریکا شده است.

گولن نیز این اتهامات را رد کرده و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را طراح اصلی این کودتا معرفی کرده تا به بهانه آن، مخالفان و منتقدان دولت را سرکوب و پاکسازی نماید.

معلمان در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه در هفته های اخیر هدف سرکوب دولت قرار گرفته اند. مقام های انکارا اعلام کرده اند که معلمان در مناطق کردنشین به خاطر ارتباط با گروه پ ک ک، برکنار یا تعلیق شده اند.

معاون نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: به عنوان بخشی از مبارزه با تروریسم، تدابیر لازم در خصوص معلمان همراه با سایر کارمندان دولتی، اجرا شده است. تحقیقات درباره 455 معلم دیگر که قبلا برکنار شده اند، به پایان رسیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حقگو ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    نحوه برخورد دوستان آمریکایی با فتنه گران فقط یک قلم بیکاری ۲۸۰۰۰نفر هزاران نفر دستگیری و زندان و شکنجه و...است . در ایران با فتنه گران اصلی هم برخورد نمی شود چرا؟ چند نفر از فتنه گران دستگیر و زندانی شدند؟یک هزارم ترکیه چند نفر بیکار شدند؟ چند نفر اعدام شدند؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    خوش به حال تروریست های که این همه معلم طرفدار دارند البته همه دنیا به خوبی میدونن که تروریست واقعی دولت ترکیه و فرزند دلبندش داعش است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس