ماهنامه‌ همشهري‌ پايداري در شماره جديد خود (مهر95) با ارائه‌ پرونده‌اي ويژه در خصوص خاطرات نوستالژيك دفاع مقدس و مطالب خواندني ديگر به روي كيوسك آمده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ماهنامه‌ همشهري‌ پايداري در شماره جديد خود (مهر95) با ارائه‌ پرونده‌اي ويژه درخصوص خاطرات نوستالژيك دفاع مقدس، مصاحبه با ناصرپلنگي نقاش و هنرمند، بررسي فاجعه صبرا و شتيلا، پرونده‌اي در خصوص بررسي ابعاد مختلف جشنواره فيلم مقاومت به همراه مصاحبه‌ي اختصاصي با بزرگان سينما و تلويزيون و مطالب خواندني ديگر به روي كيوسك آمده است.

خاطرات نوستالژيك دفاع مقدس در شماره جدید همشهري پايداري 
«خاطره‌هاي مقدس» تیتري است كه براي پرونده‌‌ ویژه‌ انتخاب شده‌ است. اين پرونده خاطراتي نوستالژيك را كه همه ايراني‌هاي دهه 50 و تا حدودي 60 به قبل با آن‌ها زندگي كرده‌ و بزرگ شده‌اند، با همان شور و حال و طراوت به رشته تحرير درآورده است. بررسي 12 نماي مختلف از كمك‌هاي مردمي به جبهه تا آژير و بمباران و مداحي و سرود در دوران جبهه بخشي از اين پرونده خواندني است كه گفت‌وگو با شخصيت‌هاي مطرح همچون سيدجواد هاشمي، مصطفي رحماندوست، مجيد مظفري و مهران رجبي به آن فضاي خاصي داده ‌است.

«خاكريزهاي نقره‌اي»، پرونده ديگر اين شماره همشهري پايداري است كه با عنوان سينما مقاومت، مهمان نگاه مخاطبان است. بررسي دوره‌هاي مختلف جشنواره‌هاي مرتبط با سينماي دفاع مقدس، گفت‌وگو با محمد خزاعي دبير جشنواره فيلم مقاومت، مصاحبه با محمد دهقان، محمدرضا شرف‌الدين، محمود گبرلو، محمدحسين لطيفي و ... نيز مطالب ديگر اين پرونده است.

پرونده‌ «يكي مرد جنگي» هم به سراغ بررسي ابعاد مختلف مجاهدت‌هاي بزرگ «ابومحمد الطيب»، رزمنده عراقي‌الاصلي رفته است كه يك تنه جنگ ايران و رژيم بعث را يك هفته به تاخير انداخت. بررسي زندگي اين فرمانده عراقي از مبارزه عليه رژيم بعث تا مبارزه با داعش، مصاحبه اختصاصي با همسر وي و يادداشت شفاهي ابومحمدالديراوي اولين فرمانده‌ي رزمي گروه مجاهدان عراقي هم از مطالب ديگر اين پرونده برون مرزي است.

در بخش گزارش ويژه اين شماره هم ناصر پلنگي، نقاش معروف مسجد جامع خرمشهر در دوران جنگ و هنرمند زبده‌ي اين روزهاي حوزه پايداري از فعاليت‌هايش مي‌گويد. «هنوز زنده‌ام» عنوان داستانكي است به قلم نسرين پرك، پيرامون خاطره‌اي از خلبان شهيد جوادفكوري و رضا احسان‌پور هم داستان طنز اين شماره را با تيتر «زاپاس» براي همشهري پايداري نوشته است.

ماهنامه همشهری‌پایداری در مهر 95،‌ با آثار و گفتاری ناصر پلنگي، مصطفي رحماندوست، جعفردهقان، محمدحسين لطيفي، محمدرضا شرف‌الدين، اكبرصحرايي، اسماعيل كوثري، سيدجوادهاشمي، مجيد مظفري، محمدرضا طاهري و مهران رجبي  در 100 صفحه و با قیمت 2000 تومان  منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی عرضه گردیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس