نماینده سابق مجلس گفت: مردم درباره حقوق‌های نجومی قانع نشدند و دولت باید جواب قانع‌کننده‌ای بدهد تا مشخص شود چه کسانی عامل اصلی این موضوع بوده‌اند.

به گزارش مشرق، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به عدم ارائه گزارش شفاف از سوی مقامات دولتی درباره حقوق‌های نجومی مدیران اظهار داشت: در موضوع حقوق‌های نجومی تخلفاتی وجود دارد که مربوط به مسئولان دولتی می‌شود و به خاطر همین باید پاسخگو باشند و به همین دلیل هم درباره این موضوع گزارشی نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: آنها خودشان در آمده‌اند یکسری اعداد را اضافه کرده‌اند مثل سال 93 که آقای نوبخت آمد و گفت 37 درصد به حقوق پرسنل معاونت برنامه و بودجه و نهاد ریاست جمهوری اضافه شود. ما در مجلس از آنها سوال کردیم که بر چه اساسی این کار را کرده‌اید که در پاسخ گفتند این افراد کارشناس هستند. درحالیکه هر فردی با هر تخصصی که دارد در هر نهاد یا دستگاهی که باشد کارشناس محسوب می‌شود و کارشناس تنها در آن دو نهاد نیست.

نماینده سابق مجلس ادامه داد: وقتی این افزایش حقوق صورت گرفت، در جاهای دیگر مانند شرکت‌های دولتی و بانک‌ها هم آمدند و در هیات مدیره‌شان حقوق و مزایا را بی‌حساب و کتاب بالا بردند و نتیجه این شد که خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری کردند و دریافتی‌شان را افزایش دادند. 

کوثری با تاکید بر اینکه دولت نمی‌تواند به تنهایی برای افزایش حقوق و مزایا تصمیم بگیرد، گفت: دولت الان باید پاسخگو اقدامات گذشته‌اش باشد و به همین دلیل پرونده و گزارش‌ها را به قوه قضاییه برای رسیدگی ارجاع نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه مطالبه مردم از مسئولان با گذشت زمان کمتر نشده است، تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی این اقدام باشند لذا مردم -همانطور که رهبری فرمودند- درباره اتفاقات مربوط به حقوق‌های نجومی قانع نشدند و دولت باید جواب قانع‌کننده‌ای به مردم بدهد و مشخص شود چه کسانی عامل اصلی این موضوع بوده‌اند تا با آنها برخورد شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    قانع شدند؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام نوبخت باید محاکمه بشه!!
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    پس از این است جواب فساد
  • صاحبی کهگیلویه دهدشت ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    ساکت مسولین خود رازی هستند ما چکاریم
  • ناشناس ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    مردمم قانع نشده اند
  • ناشناس ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    دیگه چه خبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس