کد خبر 633207
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن روز دوشنبه، یک فروند موشک بالستیک از نوع «قاهر1» به پایگاه نظامی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط در عسیر عربستان شلیک کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی گفت: این موشک دقیقا به هدف اصابت کرده است.

ارتش و کمیته های مردمی یمن 30 آگوست نیز یک فروند موشک بالستیک از همین نوع، به فرودگاه منطقه ای «أبها» در عسیر شلیک کرده بودند.

بر اساس این گزارش، موشک قاهر 1 موشکی زمین به زمین و کپی موشک «سام 2» روسیه به شمار می رود و به دست نیروهای یمنی توسعه یافته است.

این موشک در دو مرحله و با سوخت مایع و جامد کار می کند. طول تقریبی آن 11متر، وزن آن 2تن و وزن کلاهک آن نیز 200 کیلوگرم است.

تعداد ترکش های این موشک 8 هزار قطعه و برد کنونی آن نیز نزدیک به 250 کیلومتر است.

پایگاه خمیس مشیط یک پایگاهی هوایی است و در جنوب غرب عربستان سعودی در منطقه عسیر نزدیک خمیس مشیط و در فاصله 100 کیلومتری مرز یمن قرار دارد.

این پایگاه مرکز فرماندهی منطقه جنوبی عربستان به شمار می رود که توسط نیروهای آمریکایی ایجاد شده و آمریکایی ها از آن در حمله به عراق استفاده کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ماه سال 1394 با تشکیل ائتلافی با حمایت دولت آمریکا، تجاوز هوایی و محاصره علیه مردم یمن را به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت این کشور آغاز کرد که تنها آثار آن را می توان کشتار بی رحمانه حدود هفت هزار زن و کودک و شهروند یمنی و زخمی شدن دهها هزار و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر اعلام کرد.

بر اثر این حملات بیش از 80 درصد تأسیسات خدماتی، آموزشی، درمانی و بیمارستان ها، انبارهای دارو و غذا، مدارس و منازل مردم یمن ویران شده و مردم این کشور در پی محاصره هوایی، زمینی و دریایی در شرایط بحرانی بسر می برند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    به امیدپیروزی ملت مظلوم یمن بر وهابیهای نجس .
  • حقگو ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    به جای پایگاه نظامی تاسیسات نفت را بزنند تا اقتصاد آل سعود ضربه بخورد برفرض که یک یا چند هواپیما آسیب ببیند غربی ها سریعا جایگزین می کنند ولی بازسازی پالایشگاهها و تاسیسات نفتی سال ها زمان می برد
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    آل سقوط
  • امین ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    کاشکی کاخهای شاهزاده هارو بزنن
  • مبارز ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    از یمن بیشتر از اینها انتظار داشتیم
  • مهدی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    کشتن این سگهای کثیف که عامل اصلی بحران در منطقه به نفع غرب بوئژه امریکا هستند عین صواب است و اجر و ثواب اخروی هم دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس