منابع فرانسوی از بازداشت ۳ مظنون به ارتباط با عملیات‌های تروریستی در خاک فرانسه از جمله دو مظنون مرتبط با مبلغ فرانسوی‌زبان و بسیار خطرناک داعش در جریان عملیات‌های ضدتروریستی پلیس این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، نشریه فرانسوی پروگره (Le Progrès) دیروز شنبه از بازداشت یک مظنون به ارتباط با عملیات بمب‌گذاری مقابل کلیسای نوتردام پاریس در شهر ژورا (Jura) این کشور طی عملیاتی ضدتروریستی خبر داد.

بر اساس این گزارش، اغلب 4 مظنونی که هم‌اکنون در ارتباط با عملیات بمب‌گذاری مقابل کلیسای نوتردام در بازداشت به سر می‌برند، در جریان بازجویی‌های خود به نام این مظنون 30 ساله اشاره کرده‌اند.

وزارت کشور فرانسه هیچگونه اطلاعات دیگری در خصوص این فرد ارائه نکرده و تنها اعلام کرده که عملیات‌های بسیاری به طور همزمان در مناطق مختلف فرانسه در جریان است.

حدود دو هفته پیش در روز 4 سپتامبر در پی کشف یک دستگاه خودروی سواری پژوی 607 که چند سیلندر گاز درون آن قرار داشت، پلیس جست‌وجوی گسترده‌ای را برای یافتن رانندگان این خودرو آغاز کرد.

خودرو در نزدیکی یک منطقه شلوغ و توریستی اطراف کلیسای نوتردام پاریس پیدا شده بود.

دادگاه پاریس هفته گذشته از محاکمه و زندانی شدن نخستین مظنون بازداشتی در ارتباط با این عملیات بمب‌گذاری خبر داد و وی را به اتهام توطئه تروریستی برای انجام حمله‌ای مرگبار و تلاش برای ارتکاب قتل توسط یک گروه سازمان یافته در ارتباط با شرکتی تروریستی به زندان محکوم کرد.

بازداشت دو مظنون به ارتباط با مبلغ فرانسوی‌زبان و بسیار خطرناک داعش

یک منبع قضایی فرانسه همچنین دیروز شنبه از بازاشت دو مظنون به ارتباط با «رشید قاسم» مبلغ فرانسوی‌ زبان و بسیار خطرناک گروه تروریستی داعش در شهرهای ژورا و روآن خبر داد.

بنابر اعلام این منبع، این افراد در چارچوب تحقیقات درباره عزیمت رشید قاسم به منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه طی ماه می 2015 تحت بازداشت قرار گرفتند.

اعضای تیم تحقیق فرانسه بر این باورند که این دو نفر از طریق نرم‌افزار ارتباطی تلگرام با رشید قاسم که مظنون به کنترل از راه دور حملات فرانسه از منطقه‌ای در مرز عراق و سوریه است، در ارتباط بوده‌اند.

طبق اعلام همین منبع، رشید قاسم به طور مستقیم یا غیرمستقیم با حمله 13 ژوئن منطقه ایولین در حومه پاریس که طی آن فردی به نام «لاروسی آبالا» یک افسر پلیس و همسرش را در منزلشان به قتل رساند و همچنین حمله 26 ژوئیه «سن اتین دوروری» که طی آن «عادل کرمیشه» و «عبدالمالک پتیت ژان» با حمله به کلیسایی یک کشیش را به قتل رساندند، در ارتباط بوده است.

وی همچنین مظنون به هدایت طرح حمله کماندوهای زن بازداشت شده طی هفته گذشته است که قصد انجام حمله تروریستی با خودروری مملو از سیلندر گاز مقابل کلیسای نوتردام پاریس طی روز 4 سپتامبر را داشتند.

بازداشت این افراد در حالیست که بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 293 نفر در ارتباط با شبکه‌های تروریستی تکفیری در خاک این کشور دستگیر و بازداشت شده‌اند؛ چندین گروه تروریستی متلاشی شده و از وقوع چندین حمله جلوگیری به عمل آمده است.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه است و پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آن‌ها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس