کد خبر 632599
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

مردم آلمان در تظاهراتی گسترده به تجارت آزاد و تلاش مقامات اروپایی و آمریکایی برای نهایی شدن این قرارداد اعتراض کردند.

 به گزارش مشرق، بیش از 160 هزار نفر روز گذشته در 7 شهر بزرگ آلمان در اعتراض به قرارداد فراآتلانتیک در راستای تجارت آزاد تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در شهرهای برلین و مونیخ شمار زیادی با وجود بارش باران در این تظاهرات شرکت کردند و با خود پلاکاردها و نوشته‌هایی در مخالفت با این قرارداد و جهانی‌شدن حمل می‌کردند. شرکت‌های مردم‌نهاد (NGOs) احزاب سیاسی و اتحادیه‌ها از جمله شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بودند.

«کاترین اوتووای» یکی از سخنگویان سازمان‌دهندگان این تظاهرات گفت که مردم اجازه نمی‌دهند که آب وهوا بر روی (تصمیم) آنها تاثیر بگذارد. «رونالد سوز» از یکی از گروه‌های مخالف جهانی‌سازی، پیش از این به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفته بود که انتظار دارد 250 هزار تن در 7 شهر بزرگ آلمان در این تظاهرات شرکت کنند. وی تعداد این افراد در برلین را 70 هزار تن برآورد کرده بود.

با این حال سازمان‌دهندگان تظاهرات اعلام کرده‌اند که 320 هزار تن در تظاهرات شرکت کردند اما آمار پلیس حضور 163 تا 188 هزار تن را تائید می‌کند.

بر روی این بنرها نوشته شده بود: « دموکراسی به جای قرارداد تجارت آزاد» و «مشارکت به جای تقسیم»

اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات درباره روابط بازرگانی فراآتلانتیکی و مشارکت در سرمایه‌گذاری (TTIP) را در سال 2013 آغاز کردند و هدف از این اقدام ایجاد بازار مالی متشکل از 850 میلیون تن بود.اما این مذاکرات در پی انتقادهای فراوان در سراسر اروپا تاکنون به نتیجه نرسیده است.

دور جدید از مذاکرات در اکتبر از سر گرفته خواهد شد و تلاش می‌شود تا پیش از پایان دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» در ژانویه گذشته نهایی شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس