کد خبر 632750
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از خروج اعتراض آمیز از جلسه شورای امنیت از تعمدی بودن حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه که 180 شهید و زخمی برجای گذاشت خبر داد.

گروه جهان مشرق- ویتالی چورکین نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از خروج اعتراض آمیز از جلسه شورای امنیت از تعمدی بودن حمله هوایی آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه که 180 شهید و زخمی برجای گذاشت خبر داد.

چورکین:حملات آمریکا به دیرالزور عمدی بود

بنابر این گزارش، وی این حمله را بر خلاف قانون بین المللی و موجب شکست توافقنامه آتش بس فراگیر در سوریه عنوان کرده است. چورکین که از واکنش نماینده امریکا در سازمان ملل نسبت به حمله دیرالزور بشدت عصبانی بود برای نخستین بار اقدام به قرائت بخش هایی از توافقنامه آمریکا، روسیه و سازمان ملل برای آتش بس در سوریه پرداخت. وی گفت که من الان بخش هایی از توافق ما با آمریکا را برای شما خبرنگاران قرائت می کنم. در این بیانیه آمریکا متعهد به جداسازی مناطق تحت سیطره گروه های به اصطلاح میانه رو و معتدل وابسته به خود از مواضع داعش و القاعده در سراسر سوریه در بازه زمانی مشخص شده است. امری که با مخالفت شدید گروه های مذکور و تاکید انها بر اتحاد دائمی با القاعده همراه بوده است. در همین حال منابع دیپلماتیک از شکایت رسمی دولت سوریه علیه حمله روز گذشته آمریکا به سازمان ملل خبر داده اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    منابع دیپلماتیک از شکایت رسمی دولت سوریه علیه حمله روز گذشته آمریکا به سازمان ملل خبر داده اند!!!
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    باید سپاه و ارتش ایران نیز مثل ارتش ترکیه بصورت مستقیم برای کمک به بشاراسد وارد سوریه شود و سوریه را از اشغال ترکیه و امریکا نجات دهد الان افراد ضد انقلاب هستند که می گویند ورود ایران به سوریه لازم نیست ما نیز باید بصورت مستقیم باید داعش را بمباران کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس