کد خبر 632787
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

منابع نزدیک به ارتش سوریه از اخراج قریب الوقوع صدها تروریست تکفیری مستقر در محله الوعر واقع رد شمال شرقی شهر حمص این کشور خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع نزدیک به ارتش سوریه از اخراج قریب الوقوع صدها تروریست تکفیری مستقر در محله الوعر واقع رد شمال شرقی شهر حمص این کشور خبر داده اند.
 
خروج قریب الوقوع تروریستها از حی الوعر حمص

بنابر این گزارش، عملیات تخلیه تروریستهای و اعضای خانواده های آنها در دو مرحله صورت خواهد گرفت و استان ادلب تحت اشغال گروه تروریستی تکفیری القاعده در شمال سوریه مقصد آنها خواهد بود. طی دو روز آینده و در نخستین مرحله 200 تروریست تکفیری مسلح از گروه های داعش، ارتش آزاد و القاعده که حاضر به ماندن در حی الوعر نبودند به درخواست خودشان به وسیله اتوبوس های سبز رنگ دولت سوریه به ادلب منتقل خواهند شد. این محله طی یکسال گذشته به دلیل فعالیت بیش از سه هزار تروریست تکفیری از سوی ارتش و نیروهای بسیج مردمی سوریه به محاصره درآمده بود. 

خروج قریب الوقوع تروریستها از حی الوعر حمص

منابع دولتی سوریه گفته اند که به محض خروج تروریستها عملیات بازسازی و امدادرسانی گسترده ای به بیش از 300 هزار تن از ساکنین آن صورت خواهد گرفت. حی الوعر در شمال حمص واقع شده و تا پیش از بحران در سوریه تنها 50 هزار نفر جمعیت داشت اما با ادامه درگیری ها ساکنین مناطق مختلف به آن مهاجرت کرده و کنترل آن نیز در اختیار تروریستها قرار داشته است. در پی اعلام اخراج قریب الوقوع گروه های القاعده، ارتش آزاد و داعش از این منطقه گروه های تروریستی تکفیری با انتشار بیانیه ای خواستار جلوگیری آمریکا از این موضوع، اعلام منطقه عملیات ممنوع و امدادرسانی مستقل به آن شده بودند که این بیانیه با موجی از تمسخر در فضای رسانه ای و کاربران سوری در شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس