چگونه پوتین حرف های اوباما را باور می کند، کسی که ده‌ها بار به ملت آمریکا تعهد داده که پای نظامیان آمریکایی به اراضی سوریه باز نمی‌شود و با این وجود رسانه‌ها از حضور نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه خبر می‌دهند.

فرضیه دروغِ اشتباه بودن حملات هوایی به فرودگاه دیرالزور/ آیا پوتین باز هم به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کند؟/ چرا سامانه اس 400 عمل نکرد/ اماده انتشار فوریسرویس جهان مشرق - شنبه‌شب پنج جنگنده آمریکایی در اقدامی خطرناک به مواضع ارتش عربی سوریه در اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور و ارتفاعات الثرده حمله کردند که در نتیجه آن 62 نفر شهید و بیش از 100 تن دیگر زخمی شدند. حملات این جنگنده‌ها به ارتش عربی سوریه در شرایطی است که این نیروها در برابر داعش ایستادگی کرده و به دنبال قطع مسیر بین فرودگاه دیر الزور و قریة الجفرة بود، به این ترتیب بود که داعش موفق شد بعد از عملیاتی که به نظر می‌رسد هماهنگی‌های لازم بین آمریکا و این گروه تروریستی صورت گرفته بود، ارتفاعات الثرده را که مشرف به این فرودگاه است، تحت سلطه خود بگیرد.

منابع نظامی سوریه به این موضوع اشاره می‌کند که بعد از حملات هوایی مذکور نیز بالگردهای آپاچی آمریکا اقدام به موشک باران تیم‌های نجات و تخلیه قربانیان این حادثه کردند، این موضوع نشان می‌دهد که فرضیه اشتباه بودن حادثه مذکور کاملاً رد می‌شود، علاوه بر این که منابع روسی تأکید می‌کنند که نیروهای آمریکایی نقشه استقرار نیروها و مواضع ارتش عربی سوریه را با دقت در اختیار دارد.

بعد از این تحولات بود که جنگنده‌های روسیه و سوریه وارد منطقه شدند و به این ترتیب هواپیماهای آمریکایی را مجبور به تخلیه حریم هوایی منطقه کردند. نیروهای نظامی ارتش نیز استحکامات خود را به این منطقه منتقل کرده و درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در گرفت که در نتیجه آن ارتش موفق شد مناطقی که از دست داده بود را بار دیگر باز پس گرفته و نقشه تروریست‌ها مبنی بر جداسازی فرودگاه دیر الزور از این شهر را ناکام بگذارد.

بازی تکراری پلیس خوب و پلیس بد

این تحولات در حالی انجام می‌شود که در واشنگتن صحبت‌ها از اختلافات شدید میان وزارت خارجه آمریکا به عنوان عامل امضای توافق آتش بس با وزارت خارجه روسیه و فرماندهان پنتاگون به عنوان جریان مخالف هماهنگی با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه در جریان است.

فرضیه دروغِ اشتباه بودن حملات هوایی به فرودگاه دیرالزور/ آیا پوتین باز هم به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کند؟/ چرا سامانه اس 400 عمل نکرد/ اماده انتشار فوری 
پنتاگون بر اساس دیدگاه‌های نظامی جدید آمریکا، روسیه را دشمن اصلی آمریکا می‌داند. گفته می‌شود همین اختلافات عامل اصلی اصرار واشنگتن به عدم انتشار بندهای توافق آتش بس است، چرا که انتشار این بندها باعث می‌شود این موضوع در شورای امنیت تصویب شده و پرداختن رسانه‌های خبری به این موضوع می‌تواند شکاف‌ها و درگیری‌های خونین بین گروه‌های تروریستی را افزایش داده و جنگی را در میان آن‌ها ایجاد کند که واشنگتن تمایلی به آن ندارد، چرا که نمی‌خواهد ابزارهای خود را در موقعیتی خطرناک و سخت قرار دهد.

درهرصورت، به نظر می‌رسد تمام مسائلی که در زمینه اختلافات میان وزارت خارجه و سرویس‌های نظامی و امنیتی و فرماندهان نظامی مطرح شده است، یک تاکتیک و توزیع نقش است تا آمریکا بر اساس آن بتواند از اجرای توافق مذکور شانه خالی کرده و در این شرایط حساس در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، برای خود زمان کسب کند و درعین‌حال بتواند به تروریست‌ها فرصت داده و خون جدیدی به شریان‌های آن‌ها تزریق کند و همچنین حملات ارتش سوریه برای سرکوب تروریست‌ها در منطقه شرقی حلب بعد از محاصره کامل آن را به شکست بکشاند، چرا که شکست تروریست‌ها در حلب به معنی شکست استراتژی آمریکا در سوریه است.

طرح جایگزین آمریکا برای تجزیه منطقه

پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط نوشت: این تحولات خطرناک به موازات اقدام ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی انجام شد که مواضع ارتش عربی سوریه در شمال قنیطره را موشک باران کرد که در نتیجه این اقدام یک نظامی سوری به شهادت رسید و 5 تن دیگر از عناصر ارتش زخمی شدند. این اقدام به بهانه سقوط دو موشک در منطقه جولان اشغالی صورت گرفت، این در حالی بود که بعد از انجام این حملات مشخص شد که گروه‌های تروریستی مستقر در مرزها این موشک‌ها را شلیک کردند، به همین علت بود که تل‌آویو مجبور شد مسئولیت خود در زمینه موشک باران مواضع ارتش عربی سوریه در منطقه خان ارنبة را رد کند.

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از حضور خود در میدان مبارزه با داعش در شمال سوریه تحت پرچم نیروهای آمریکایی و با موافقت ترکیه خبر داده است. در سوی دیگر ارتش ترکیه نیز در بیش از 800 کیلومتر از اراضی شمال سوریه مستقر شده و تروریست‌های حاضر در این مناطق را با تروریست‌های دیگری تحت عنوان ارتش آزاد تعویض کرده تا این نیروها بتوانند به عنوان نیروی زمینی ضربه زننده از سوی آمریکا در سوریه وارد عمل شود.

ارتش ترکیه بعد از این اقدام، به اشغال اراضی شمال عراق به بهانه تعقیب کردها دست زده است. این اتفاقات نشان می‌دهد که ما در برابر طرح جایگزین آمریکا قرار داریم که ترکیه و کردها و گروه‌های تکفیری برای ترسیم مجدد نقشه‌های منطقه‌ای شامل اراضی سوریه و عراق آن را به اجرا گذاشته‌اند. آن‌ها می‌خواهند به این ترتیب منطقه مذکور را برای پذیرش حدود یک‌میلیون آواره آماده نمایند، آواره‌هایی که انتظار دارند با آغاز عملیات آزادسازی موصل و شهر الرقه به سمت این مناطق گسیل داده شوند.

علاوه بر این‌ها نیروهای پیاده دریایی (مارینز) ارتش آمریکا پنجشنبه گذشته وارد شهر تل ابیض در حومه شمالی شهر الرقه شدند. این نیروها از منطقه عین العرب در حومه شمال شرقی حلب به همراه رهبران حزب اتحاد دموکراتیک کرد وارد این منطقه شده و پرچم‌های آمریکا را در شهر تل ابیض و مناطق مسکونی حاضر در این شهر و روستای تل القریة در دو کیلومتری تل ابیض و در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه برافراشته کردند. هم‌زمان با این اقدامات بالگردهای آپاچی و هواپیماهای شناسایی آمریکایی نیز اقدام به گشت‌زنی در حریم هوایی این مناطق کرده و هم‌زمان افسران آمریکایی نشست‌های محرمانه‌ای را با مقامات کرد در این مناطق برگزار کردند تا طرح نظامی آینده خود را بررسی کنند.

 فرضیه دروغِ اشتباه بودن حملات هوایی به فرودگاه دیرالزور/ آیا پوتین باز هم به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کند؟/ چرا سامانه اس 400 عمل نکرد/ اماده انتشار فوری

این تحولات در شرایطی بود که کمال دهقانی فیروزآبادی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی ایران دیروز اعلام کرد که «حضور نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه در چارچوب بازی جدیدی از سوی واشنگتن برای اشغال و تجزیه این کشور است.» این همان چیزی است که ما در گذشته نیز به آن اشاره و تأکید کرده‌ایم که پروژه تجزیه سوریه هنوز به پایان نرسیده و روسیه در محاسبات خود برای امکان رسیدن به تفاهم در زمینه مبارزه با تروریسم با حامیان و تشکیل دهندگان و تأمین‌کنندگان مالی گروه‌های تروریستی در سوریه دچار توهم شده است.

تمامی این تحولات در شرایطی رخ می‌دهد که مسکو همچنان از واشنگتن می‌خواهد بندهای توافق آتش بس دو طرف در رابطه با سوریه را منتشر نماید و کاخ سفید این موضوع را رد کرده است. آمریکا حتی از اطلاع دادن جزئیات بندهای این توافق به متحدان نزدیک خود نظیر فرانسه و انگلیس خودداری می‌کند. این ترتیب جای شکی باقی نمی‌ماند که آتش‌بس مذکور نیز تنها برای فریب روسیه صورت گرفته و تلاش دیگری برای نجات تروریست‌ها از سرکوب نهایی است تا آمریکا تمامی برگه‌های فشار خود در سوریه را از ندهد. این در حالی است که دنیا به این نتیجه رسیده که مبارزان معتدل وجود خارجی ندارند و این آمریکا است که از رویکردهای تروریستی در سوریه به صورت علنی و شفاف حمایت می‌کند.
این در حالی است که پایگاه حمیمیم روز شنبه گزارش داد که گروه‌های موسوم به مبارزه معتدل که 25 گروه از آن‌ها آتش بس را رد می‌کنند و گروه تروریستی فتح الشام (جبهه النصره یک سابق) را یک گروه تروریستی به شمار می‌آورند، 199 بار آتش بس مورد نظر را نقض کرده‌اند. این در حالی است که واشنگتن به دروغ تنها از نقض آتش بس توسط ارتش عربی سوریه سخن می‌گوید که وجود خارجی نداشته است. کاخ سفید همچنین اشک تمساح برای کمک‌های انسانی می‌ریزد که به علت اصرار دمشق و مسکو برای بازرسی از آن‌ها به دست تروریست‌ها نرسیده است، این در حالی است که به صورت کامل امدادرسانی و دادن کمک‌های انسانی به مناطق محاصره شده از سوی گروه‌های تروریستی تکفیری را نادیده می‌گیرد.

پوتین بداند که به اوباما نمی‌شود اعتماد کرد

این را می‌گوییم، چرا که مسکو بیش از دیگران می‌داند که باراک اوباما مانند نفس کشیدنش دروغ می‌گوید و برای اینکه کنترل اوضاع در سوریه را از دست ندهد، به فریب دیگران دست می‌زنند. کرملین به خوبی می‌داند که این اوباما بود که در سال 2013 دستور محرمانه به سرویس‌های اطلاعات مرکزی آمریکا برای تجهیز تروریست‌ها در سوریه صادر کرد. این موضوع را روزنامه نیویورک‌تایمز در ژانویه همان سال منتشر کرده و نوشته که عربستان بنا به درخواست آمریکا مبالغ مالی گسترده‌ای برای تأمین مالی عملیات گروه‌های تروریستی اختصاص داده است.

 فرضیه دروغِ اشتباه بودن حملات هوایی به فرودگاه دیرالزور/ آیا پوتین باز هم به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کند؟/ چرا سامانه اس 400 عمل نکرد/ اماده انتشار فوری
بر اساس این گزارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نیز مأموریت سامان‌دهی و آماده‌سازی و آموزش و تجهیز و پشتیبانی از تروریست‌هایی را برعهده داشت که در آن زمان معارضان معتدل نامیده می‌شدند، اما وقتی که سرویس‌های جاسوسی آمریکا در انجام این مأموریت ناکام ماند، آن را به فرماندهی نظامی این کشور سپرد.

بعد از این زمان بود که آمریکا ائتلاف بین‌المللی مشکوک ضد داعش خود را ایجاد کرد. مصیبت در اینجا بود که این کشور در رابطه با مطالبات مطرح شده در زمینه تحقیقات شفاف ایستادگی کرد و این تحقیقات را مغایر با قانون اساسی آمریکا توصیف نمود. به این ترتیب افکار عمومی جامعه آمریکا ماهیت جنایتکار اوباما را نشناختند و این روند به صورت دراماتیک در طولانی کردن بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین جنگ تاریخ بشریت تأثیرگذار بود.

چگونه پوتین حرف‌های اوباما را باور می‌کند، کسی که ده‌ها بار به ملت آمریکا تعهد داده که پای نظامیان آمریکایی به اراضی سوریه باز نمی‌شود و با این وجود هر از چند گاهی رسانه‌ها از حضور نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه خبر می‌دهند. این در حالی است که پنتاگون همواره استمرار حضور این نیروها در خط درگیری‌ها را رد می‌کند. البته باوجوداین تکذیب‌ها وقتی هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه مواضع شورشیان در شمال سوریه را موشک باران کردند، کاخ سفید اعلام کرد که این حملات جان نیروهای آمریکایی مستقر در این منطقه را تهدید می‌کند. آمریکایی‌ها هیچ توضیحی در رابطه با مأموریت این نیروها ارائه نکردند و همین موضوع سؤالات مطرح شده در این زمینه را بدون جواب گذاشته است.
درست است که اوضاع به شدت پیچیده شده است و شرایط فعلی اجازه واکنش شتاب‌زده را نمی‌دهد، به ویژه در شرایطی که از طریق پیگیری تحولات جاری در سوریه می‌بینیم که آمریکا و متحدانش در ناتو پیش‌ازاین نیز بارها به آستانه جنگ مستقیم با روسیه نزدیک شده بودند، اما با این وجود اوبامای فریب‌کار و دروغ‌گو که جایزه صلح نوبل را به دست آورده است، همان کسی است که بحران سوریه و عراق و یمن و لیبی را تعمیق کرده و خطرات این بحران‌ها در منطقه و جهان را افزایش می‌دهد.

 فرضیه دروغِ اشتباه بودن حملات هوایی به فرودگاه دیرالزور/ آیا پوتین باز هم به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کند؟/ چرا سامانه اس 400 عمل نکرد/ اماده انتشار فوری
ایران راه مقابله با فریبکاری‌های اوباما را می‌داند

حال این سؤال در پایتخت کشورهای جهان مطرح است که آیا توافق آتش بس امروز با پایان مهلت خود به پایان رسیده، یا اینکه اقدام آمریکا برای هدف قرار دادن عمدی ارتش سوریه ضمن هماهنگی با گروه تروریستی داعش آن را نیمه‌کاره گذاشته است؟

جواب این سؤال در نزد پوتین است. البته نکته مهم در این جهت که در هر موضوع دراماتیک منطقه‌ای نمی‌توان برای مقابله با آمریکا و ناتو در سوریه بر روی روسیه حساب کرد، چرا که سامانه اس 400 تنها برای مقابله با ترکیه و حمایت از پایگاه‌های دریایی و هوایی روسیه در سوریه مستقر شده و قطعاً هواپیماهای متجاوز آمریکایی و صهیونیستی به خاک سوریه را هدف قرار نمی‌دهد، چرا که این موضوع پیامدهای خطرناکی در سطح جهان و منطقه برای روسیه خواهد داشت.
از همین رو است که ما اعتقاد داریم راه حل این اتفاقات در دست ایران است. مدخل ورودی این راه حل در عراق است. گروه‌های مقاومت نظامی در منطقه ید طولایی در انجام این مأموریت دارند، همین رویکرد تأثیرگذار و آزمایش شده است که پروژه تجزیه عراق و سوریه را به شکست می‌کشاند و جلوی استقرار پایگاه‌های نظامی دائمی از سوی اشغالگران در منطقه را بسته و آن‌ها را تا ابد از منطقه خارج خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اخر عاقبت اعتماد به روسیه و امریکا از این بهتر نمیشه اینها دنبال منافع خودشونن نه حمایت ازانسانیت و مبارزه با تروریستها
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    روسیه چون فقط به پول فکر میکند دوست ندارد جنگ به درازا بکشد از این بابت تلاش میکند جنگ سوریه را هر چه سریعتر تمام کند و این شتاب روسیه سبب شده است که نیروهای اسلام متضرر شوند
  • مهدی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مهم اینه که آمریکایی ها از ایرانی ها مثل سگ می ترسن و اینا همه قدرت ایمان و اسلام و ولایت هستش
  • سيد حسن ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مشرق جان من چندين ساله دارم اين سايت رو نگاه مي كنم مدتي هست كه داري با مطالبي كه در مورد روسيه و سلاح ها و سياستهاش ميزني ناخواسته حس شرق و و روسيه دوستي رو در مخاطبانت ايجاد مي كني كه اين رويه بسيار خطرناك هست . روسيه از امريكا بدتر و امريكا از روسيه بدتر هست اين دوتا دارن سر سوريه معامله ميكنن و از كشورهاي همسايه و منطقه به نوعي باج ميگيرن
  • احسان ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    تا الان روسیه بسیار مناسب عمل کرده و هزینه های بسیار زیادی در سوریه متحمل شده جای تقدیر و تشکر دارد اما خوب اوضاع سوریه خیلی پیچیده و خراب است باید تصمیمات با حوصله و بوقت گرفته شود گاهی یک قدم عقب نشینی و بعد دو قدم حمله لازم است اگر همه مردم سوریه ناسیونالیست بودند و میدانستند که باید کشور خود را حفظ کنند تروریستها در انجا جایی نداشتند حالا خود کشورمان عده ای فکر میکنند با خوابیدن و استفاده از تکنولوژی غرب در زیر لحاف به موفقیت میرسند و حاضرند کشورمان نابود شود باید دید مردم عوض شود تا پیروزی فرا رسد
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    آره خیلی مترسن . روسیه داره کم کم شروع میکنه به فروختن
  • ایرانییییییییییییی ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ایران وروسیه خوشحال از تغییر مسیر ترکیه در مورد سوریه بودن در حالی که بازی کودتا فقط دوتا کشور بودن که باورش کردن ایران و روسیه ....... روسیه هم که همیشه داره گول میخوره معلومم نی کی میخواد عبرت بگیره .......
  • ماله بکس ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کدخدا داره بمبارون می کنه مقصر بقیه میشن؟
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این نبرد ماست نه روسیه! ما هم دستانمان بسته نیست.ولی هنوز همه توانمان را پای کار نیاوردیم برای روز مبادا
  • فرهاد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سوریه در ظمن بایست عراق را به خاطر اینکه امریکا از حریم انها سوع استفاده کرده شدیدا زیر فشار گذارد تا امریکا را از عراق بیرون کند.
  • درویشی گیلان ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سامانه اس 300 و اس 400 روسیه اونجا چکاره بودن ....متاسفم برای روسیه ....مرگ بر آمریکا و متحدانش
  • ناشناس ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    در آتش بس قبلی شهر خان طومان تصرف شد سوریه و روسیه دیگر نباید آتش بس را می پذیرفتند .
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    رنگهای تشکیل دهنده ی پرچم آمریکا و روسیه و فرانسه و انگلیس ، یکیست.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    میگن در مصر 2 تا فرعون بودن . یکی سفلی و یکی علیا . یکی سفید بود و یکی سرخ. آمریکا کاخ سفید و روسیه میدان سرخ. پرچم 2 کشور هم آبی و قرمز و سفیده .
  • فرهاد ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سوریه در ظمن بایست عراق را به خاطر اینکه امریکا از حریم انها سوع استفاده کرده شدیدا زیر فشار گذارد تا امریکا را از عراق بیرون کند.
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اس 400 عمل نکرد ، چون روسیه جرات نداره به هواپیمای امریکا شلیک کنه . شما انتظار دارید روسیه به خاطر سوریه وارد جنگ با امریکا بشه از ساده لوحی و یا انتظار نابجاست . برای دلایل حمله امریکا به ارتش سوریه هم باید منظر گزارش پنتاگون بود و نیمشه عجولانه مقاله نوشت . انها قضیه را برسی میکنند و اگر اشتباهی رخ داده باشه با عاملین مثل همیشه عادلانه برخورد خواهند شد .
  • اصلاحات ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    تمام خون شهدامون پایمال می شه اگر ایران مستقیم با خود آمریکا مذاکره نکنه. روسیه هیچوقت اجازه نخواهد داد خط لوله ی گاز ایران به اروپا به مدیترانه برسه . ایران باید برای تجزیه ی افقی سوریه، روسیه رو دور بزنه. وگرنه روسیه، سوریه رو عمودی تقسیم خواهد کرد که برای صد سال آینده بیمه باشه از طرف گاز ایران
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کلا تمام خبرها و کامنت های مربوط به تجاوز ترکیه را سانسور می کنید.
  • داود ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    تا جایی که من میدونم اس 400 فقط در لاذقیه مستقر هست که صدها کیلومتر با دیرالزور فاصله داره . مثل این میمونه که یک جنگنده دشمن به سیستان تجاوز کنه و ما بگیم چرا پدافند تبریز کاری انجام نداد !
  • دانیال ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام. ملت اینو بدونین که جنگهای آیند بین امریکا و روسیه نیست. روزی میرسه که روسیه و امریکا برا نابودی اسلام متحد بشن اون روز چی؟فقط خدا یاور ماست.
  • aras ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    از بند آخرش خوشم اومد پس مقاومت هم خوابهایی برای یانکی ها دیده امیدورام متناسب با ضربه ای که زدن بهشون آسیب برسه
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    که چی؟ چه ربطی داره حالا که اینجوره پس کره شمالی تایلند مالزی کره جنوبی هلند لوکزامبورگ شیلی جمهوری چک و.... هم پرچماشون این رنگیه حالا چی میگی؟
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ترکیه حمله میکنه اس 400 دوره امریکا حمله میکنه اس 400 دوره . در ضمن فاصله لاذقیه با دیر الزور به اندازه ای که گفتی نیست. روسیه جرات شلیک نداشت.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ایجا همه چی رو سانسور میکنن
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چرت نگو فاصله صد کیلومتر هست کاملا در برد رادارهاست ولی یه عده نمیخوان باور کنن که اس400هیچی نیست
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمريكاي جنايتكار و مزدوران حقيرش
  • منوچهر ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اس 400 هیچ وقت هواپیما های آمریکایی و اسرائیلی و نمیزنه چون اعلام جنگ و روسیه با اسرائیل دوسته و مشکلی نداره اگه روسیه هواپیمایی از آمریکا بزنه آمریکام دستور تخریب اس 400 رو میده.پس در نتیجه جنگ جهانی سوم رخ میده.
  • محمد حسین ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    سوریه اندازه سیستان و بلوچستانه.اونوقت اومدی وسعتشو با ایران مقایسه میکنی؟
  • خان محمد علی آقا ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    بنظرم ما اصلا نباید به سامانه اس سیصد روسی اعتماد کنیم و مراکز حساس امنیتی کشورمون رو با این سامانه قدیمی و به درد نخور به حال خود رها کنیم
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    لعنت بر پدر هر کسی که امریکا را قابل اعتماد بداند. تمام فتنه های جهان و منطقه زیر سر امریکای کثیف است . هر کسی که مذاکره با امریکا را مفید بداند مصداق .... سیاسی است.
  • فرشید ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    این اس400 برای ترکیه بود نه امریکا و الا میتونست به طرف جنگنده های امریکا شلیک کنه اما از عاقبت کار واهمه دارن چون احتمالا امریکا با پرتاب ده ها موشک کروز این سامانه را منهدم می کنه. به هواپیماهای اسرییل هم شلیک نمیکنه چون اونا هم با پرتاب 4موشک هوشمند دلیله یا پرواز در ارتفاع پست فورا این سامانه را میزنن اونوقت ابروی روسیه میره
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    پوتین اگر چه میدانست امریکا مجدد به اتش بس پشت میکند اما انرا پذیرفت هدف اصلی اتش بس بازسازی مجدد تروریستها از سوی حامیان انان است.سامانه های اس 400و300 فقط برای حفاظت از پایگاهای حمیمیم و لاذقیه لحاظ شده است ولاغیر اینکه برخی میگویند چرا ای سامانه ها بکار گرفته نمیشود به دلیل نا اگاهی از نیات روسیه است .تنها شریک راهبردی سوریه که کاملا کاملا کاملا قابل اعتماده ایران هست واین ماهستیم که اگر توان پدافنده پیشرفته وانبوهی داشتیم بلا شک در سوریه و با مدیریت نظامیان خودی مستقر میکردیم و نحوه مدیریت جنگ رو حتی به روسها نشان میدادیم کما اینکه در جنگ بدون پشتیبانی قدرتهای جهانی از هر نوعی موفق شدیم
  • مسعود ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    بايد قبول كنيم ايران خودش رو وارد مسير خطرناكي كرده كه اگر غفلط كنه موجوديت خودش زير سوال ميره اينم ربطي به سرباز ها نداره الان جوونا حال بازي جنگي پشت پلي استيشن ندارن چه برسه به جنگ واقعي
  • محمد ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    حضور روس ها درسوریه دو دلیل داشت یکی حفظ منافع دومی کنترول محور مقاومت واگرنه چطور میشود اجازه دهد که جنگنده ونیروهای ناتو وارد خاک سوریه شوند ومواضع متحد خود را هدف قرار دهند ونیز اسراییل اقدام به حمله به مواضع ارتش سوریه کند باور کنید موضوع انقدر هم پیچیده نیست چرا که اگر قرار بود روسیه برای نجات سوریه پایگاه بزند قطعا رژیم صهیونیستی اجازه نمیداد یک جنگنده از روسیه پرواز کند بیاییم کمی اسراییل را بشناسیم درست است که اسراییل در برابر قدرت ایمان رزمندگان مقاومت ونیروهای شهدات طلب شکست خورد ولی قطعا روس ها نه شهادت طلب هستند ونه مومن وهنچنین بدون اغراق وبزرگ نمایی الحق نیروهای پاسدار وسرداران ما کم نذیرند در دنیا که در کشور دیگری آن هم باتجهیزات بسیار متواضع وقدیمی دارند بهترین عملکرد را از خود نشان میدهند اما این رژیم صهیونیستی برای روس ها خطر ناک است و روسها از اسراییل وحشت زیادی دارند ود حال حاضر روسها فاقد جنگنده ای هستند که بتواند در برابر جنگندهای فوق مدرن این رژیم پرواز کند و روسها در زمان شوروی ضربات دردناکی از اسراییل خوردند لذا روس ها میدادند اگه کمترین خطایی از آنها سربزند اسراییل موجودیت انها را در سوریه به خطر خواهد انداخت این رژیم بسیار از انچه که خیلی ها تصور میکنند خطر ناک وجنایت کار است لذا چنین تصور نشود که اسراییل ارتش ضعیفی دارد وبرای همین است که مقاومت آن راشکست داد قطعا چنین نیست بهترین سربازان کار کشته در سطح دنیارا دارند ولی خواست واراده خدا این بود که مومنان بحق محور مقاومت پیروز شوند واین همان وعده الهی است پس از تمامی عزیزان وبرادران میخواهم که به داشتن چنینین نیرویی به خود ببالیم ونه به روسها ونه به جنگندها ونه به تسلیحاتی که دربرابر اراده غربی ها همیشه ودر طول تاریخ کم فایده بود بدون شک آینده از ان ملتهای مظلوم است وخداوند با مظلومان وعلیه ظالمان است
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    پیوند مرزی نیرو های نظامی سوریه و عراق راهگشای عملیات نظامی گسترده علیه جبهه استکبار
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ممنون از شما بسیار اشاره درستی بود
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    یعنی واقعا شماها شاهکارید! کشته مرده اعتماد به نفستونم! همین روسیه به خاطر اعتماد به آمریکا از پشت ضربه میخوره و باز شما درس عبرت نمیگیری
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    آمریکا؟!... عدالت؟!... چند چندی؟!!
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دور از واقعیته برای یک نگرانی اگه استدلالی نداشته باشی یعنی سوظن بیخود داری
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    کجای سوریه رو با کجا اندازه گرفتی که شده از سیستان یا تبریز؟!
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اس ۴۰۰ برای خود روسیه است که هر موقع صلاح دونست حمله کنه. چون ریسک تبعات حمله زیاده خیلی دست به عصا عمل میکنه. اگه حمله به نیروهای روسی بود، احتمالا پاسخ داده میشد.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مگه ایران با سوریه پیمان نظامی نداشت؟؟؟ پس چرا حمله مستقیم دشمن خارجی رو جواب نمیدیم؟؟ دیگه کسی نمیتونه بگه مبارزین داخلی سوریه هستند. پس ما هم عکس العملی نداشتیم!
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    فقط سپاه پاسداران نشون داده که با دل و جرات هست و پاسخ هم میده. منتهی به موقع.
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    در رابطه با این که چرا اس400 کار نکرد - حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه هم این سامانه کار نکرد
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اگه برای تکیه س پس ژرا وقتی که ترکیه به شمال حاب حمله کرد بازم این سامانه نکرد
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    در مقام عمل کسی نمیاد امریکا رو بزنه مگر اینکه بخواد باهاش بجنگه!!
  • مجتبی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    روسیه و ایران ادعای حمایت از ارتش سوریه را دارند اما در حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه مشخص شد این حمایت تا چه اندازه ناکافی و غیر موثر است.
  • بوسجين ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    اماامريكا كه ادعاي كدخداي جهاني را دارد باان همه ادعاي تجهيزات پيشرفته نمي تواند اين همه اشتباه كند اگر چنين باشد حق وارد شدن به مسايل جهاني را ندارد روزي در افغانستان و روز ديگر در يمن و پاكستان و عراق و امروز در سوريه و بعد از جنايان اعلام مي كند كه اشتباه بمب باران شده دنيا و سازمان ملل اگر صداقت دارد و براي حقىوق بشر احترامي قايل هست نبايد به چنين سهل انگاري مجوز دخالت در ساير كشور ها را بدهد چون نشان داده كه صلاحيت لازم را ندارد اما امريكا اگر دانسته اين كار را مي كند به عنوان جنايت كار جهاني بايد با ان برخورد كرد چون عذر خواهي بعد از جنايت دردي از الام حادثه ديدگان را كم نمي كند و حقىوق بشر را تامين نمي كند
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    آدم تعجب میکنه از ساده لوحی بعضیا ! واقعا انتظار دارید روسیه به خاطر سوریه با آمریکا وارد جنگ بشه؟! اس 400 برای محافظت از نیروهای خودشه نه سوریه. البته همینقدر هم که در جنگ با شورشیها کمک کرده باید ازش ممنون بود اما حتی ایران هم با این همه دوستی ای که با سوریه داره به خاطرش وارد جنگ مستقیم با آمریکا نمیشه. مگه کسی میپرسه چرا ایران به خاطر حمله آمریکا به سوریه چرا به پایگاههای آمریکا در خلیج فارس حمله نکرد؟!
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    خوب موقعی هست که سامانه باور را برا تست به ارتش سوریه بدهیم.بد نیمیگم؟
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    باید سپاه و ارتش ایران نیز مثل ارتش ترکیه بصورت مستقیم برای کمک به بشاراسد وارد سوریه شود و سوریه را از اشغال ترکیه و امریکا نجات دهد الان افراد ضد انقلاب هستند که می گویند ورود ایران به سوریه لازم نیست ما نیز باید بصورت مستقیم باید داعش را بمباران کنیم
  • پسر تاریخی ایران ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    حرف نزنی سنگین تری آمریکایی نکبت
  • ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    خب موندم این موشک های ایران به چه دردی میخوره ؟!!!!! باو پرتاب کنید بترکونید تموم شه بره دیگه ! آره همه جا غیر نظامی هستن ! خط مقدم دشمن که زنو بچه نیستن که !!!!!4 تا موشک ببرید رو لانچر بفرستید رو سرشون !
  • نادر ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    مي ترسم اين اس 300هم كه روسيه به ايران داده موقع استفاده از ان در موقع حمله به ايران عمل نكنه انوقت بايد چه كار كنيم نمشه به روسيه اعتمادكرد
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    عدالت آمریکایی همون عدالت داعشیه
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    غیر از خدا به کسی اعتماد نکن
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    رئیس شما خود سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هستی؟ لا اقل وظیفه ت رو درست انجام بده و درست دروغ بگو
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    بعد به دیگران میگن توهم توطئه. کدوم گاز؟ لااقل یه حساب کتاب بکنید ببینید اصلا انتقال گاز اون هم به میزانی که ایران در اختیار داره با خط لوله در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری کوچکترین صرفه ای داره یانه. وزیر نفت دولت تدبیر هم صراحتا میگه صرف نداره. گذشته از اون ترکیه داره التماس میکنه ما گاز بهش بدیم تا بفروشه با قیمت بالاتر به اروپا یا گاز ما رو ترانزیت کنه. حالا ما گرفتار عبور دادن خط لوله ساخته نشده از سوریه هستی؟ خدا عقل سلیم عطا کنه انشالله. اصلا صادرات گاز ایران به اروپا به خصوص از طریق خط لوله اصلا مطرح نیست. حتی صادرات LNG هم در مقایسه با بقیه بازارها به اروپا زیر سؤاله. خدایا ملت رو از شر توهمات حفظ کن
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اس ۴۰۰ که چیزی هست. ولی روسیه قصد شلیک و تعمیق منازعه رو نداشت. همین.
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    نه استاد. سامانه به عمد شلیک نکرد. این سامانه اتفاقا به راحتی همه انواع کروز رو منهدم میکنه. اگر این جور نبود این همه برای دادن ورژن ضعیف ترش به ایران سر و صدا و تبادل امتیاز نمیکردن
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    یعنی فکر می کنید پوتین احتیاج به نصیحت ما دارد تا به اوباما اعتماد نکند؟ یا روسها نمی دانند آمریکایی ها دارند چکار می کنند؟ روسها خوب می دانند که معنی بالا رفتن پرچم آمریکا در جایی یعنی چه حالا ماانتظار داریم روسیه چکار کندبخاطر ما وارد جنگ تمام عیار با آمریکا شود؟ یا بخاطر منافع ملی خودش با آمریکا معامله کند؟ مسلم است که آنها دومی را انتخاب می کنند ،حالا صحبت این است که ما می خواهیم چکار کنیم آمادگی وقصد ورود به جنگ تمام عیار با آمریکا را داریم؟ در این مورد بهتر است چه کسی تصمیم بگیرد ؟ نظر افکار عمومی در این مورد چیست؟
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    در تایید نظر فقط کافی است ببینیم ایدئولوژی روسها به ایدئولوژی ما نزدیکتر است یا به ایدئولوژی آمریکا واسرائیل تا بتوانیم نتیجه بگیریم که در جنگ با آمریکا واسرائیل روسها کنار چه کسی خواهند ایستاد
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    مردم سوریه با هم اتفاق نظر ندارند
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    وظایف و محدوده و حوزه عمل هریک از سامانه ها مشخص هست اگر همیشه بخواهد سامانه روشن و بی هدف هر پرنده ای رو بزنه دیگه هیچ هواپیمای مسافری نباید بر فراز سوریه پرواز کنه یک قدری قبل از دادن پیام فکر کنید
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    خدا شفات بده و به راه راست هدایتت کنه
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    0 0
    نابقه نظامی میای رئیس ناتو بشی جیگر؟؟؟؟؟خجالت نکش قبول کن چون تمام قدرت ناتو و امریکا مثل داعش و شما در تبلیغات و ترسوندنش هست حالا متوجه شدی چیزی از اون ها کم نداری پس قبول کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس