کد خبر 635372
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

یک منبع نظامی ترکیه از مذاکره آنکارا و مسکو بر سر پروتکلی برای هماهنگ کردن پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه خبر داد.

توافق روسیه و ترکیه بر سر حریم هوایی سوریه
به گزارش مشرق به نقل از روزنامه حریت، یک منبع نظامی ترکیه تاکید کرد: آنکارا و مسکو در حال حاضر برای دستیابی به پروتکلی مذاکره می کنند تا پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه را هماهنگ کنند و مانع از حوادث احتمالی شوند.

این منبع آگاه افزود: در حالی که ترکیه و روسیه در حال کار بر روی پیش نویس پروتکل هستند ولی دو طرف به توافق اولیه بر سر هماهنگی پروازهای جنگی در حریم هوایی سوریه دست یافته اند.

بر اساس این توافق، در حالی که یک طرف در حال انجام عملیات جنگی در منطقه است، طرف دیگر نباید وارد آن منطقه شود.این توافق 15 سپتامبر در دیدار والری گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه و هلوسی آکار همتای ترک وی حاصل شده است.

این نخستین سفر یک مقام ارشد نظامی روسیه به ترکیه از زمان سرنگون شدن یک جنگنده روسی در مرز سوریه توسط هواپیماهای ارتش ترکیه در نوامبر 2015 میلادی بوده است.

پس از این حادثه روابط روسیه و ترکیه قطع شد و پوتین این اقدام را خنجر از پشت توصیف کرد.این مقام آگاه نظامی ترکیه تصریح کرد: کار بر روی این پروتکل در سطح عالی ترین مقامها ادامه دارد.اگر این پروتکل امضا شود، گام مهمی در ایجاد همکاری بین ترکیه و روسیه در کارزار سوریه خواهد بود.

بر اساس این توافق، ارتش ترکیه مناطقی را که قصد انجام عملیات دارد به روسیه اعلام خواهد کرد و جنگنده های روسی وارد این مناطق نخواهند شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 0
    خاک بر سر روسیه که به ترکیه اجازه میدن تو سوریه پرواز کنه
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    نباید به ترکیه اجازه هیچ گونه عملیاتی را در سوریه داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس