نیروهای ارتش سوریه تروریست های داعش را که در پی حمله جنگنده های آمریکایی بر «جبل الثرده» در اطراف فرودگاه نظامی «دیرالزور» سیطره یافته بودند، عقب راندند.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند تمام مواضعی را که در نتیجه حمله جنگنده های آمریکایی به مواضع خود در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور از دست داده بودند، بازپس گیرند.

بر اساس این گزارش یگان های ارتش سوریه در پی یک عملیات سریع و برق آسا تروریست های داعش را مورد حمله قرار داده و موفق شدند تمام مناطق از جمله «جبل الثرده» (کوه الثرده) را که تجاوز جنگنده های آمریکایی زمینه ساز سیطره گروه تروریستی داعش بر آنها شده بود، پس گیرند.

جبل الثرده یک نقطه راهبردی مشرف به فرودگاه دیرالزور است که شریان حیاتی تدارکات رسانی به این شهر و نیروهای ارتش مستقر در آن بشمار می رود.

لازم به ذکر است که چهار جنگنده آمریکایی روز شنبه یکی از مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده در حومه جنوب شرقی دیرالزور را هدف قرار دادند که در پی آن شماری از نیروهای ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.

در حمله جنگنده های آمریکایی ۶۲ نظامی سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

این حمله تروریست های داعش را قادر ساخت تا بر جبل الثرده در اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور سیطره یابند که در ادامه توسط نیروهای ارتش سوریه عقب رانده شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چرا روسیه در نبرد حماه باارتش سوریه همراهی نکرد
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    چرا روسیه در نبرد حماه باارتش سوریه همراهی نکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس