کد خبر 632647
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶

ارتش سوریه با انجام یک پاتک در محل وقوع حمله آمریکا در جنوب دیرالزور، شماری از تروریستهای داعشی را به هلاکت رساند.

 به گزارش مشرق، در پی پیشروی گروه تروریستی داعش در جبل الثرده در جنوب شهر دیرالزور که بعد از حمله هوایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در این کوه صورت گرفت، ارتش سوریه دست به پاتکی موفقیت‌آمیز در این منطقه زد و در پی این ضد حمله شماری از تروریستهای داعشی به هلاکت رسیده یا زخمی شدند.

یک منبع میدانی گفت که همه مناطق فرودگاه نظامی دیرالزور تحت کنترل ارتش سوریه است و گردان پدافند هوایی داخل این فرودگاه نیز همچنان مشغول به انجام ماموریت خود است.

این منبع تاکید کرد که ارتش سوریه همه مناطقی که تروریستهای داعشی بعد از حملات جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به آن پیشروی کرده بودند، به کنترل خود در آورده است و یگانهای ارتش هم‌اکنون در حال تثبیت مواضع خود در جبل الثرده و جلوگیری از پیشروی داعش در این مکان هستند.

همزمان با این تحول، تلاش تروریستهای داعشی برای پیشروی به روستای الجفره که شهر دیرالزور را از فرودگاه نظامی جدا می‌کند، خنثی شد. داعش قصد داشت این جاده را مسدود کنند اما نیروهای نظامی سوریه این نقشه را خنثی و همه اعضای گروهی که قصد نفوذ را داشت، به هلاکت رساندند.

ارتش سوریه، شامگاه شنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌‌هایش در شرق استان دیرالزور مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی قرار گرفته است و وزارت دفاع روسیه از کشته شدن 62 سرباز سوری و زخمی شدن بیش از 100 تن دیگر در حمله به این پایگاه خبر داد.

در بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز آمده است که جنگنده‌های ائتلاف تحت فرمان این کشور روز شنبه مناطقی از دیرالزور که پیشتر نیز حملاتی را علیه داعش در آن ترتیب داده بودند، بمباران کردند و پیش از این اقدام روسیه در جریان عملیات قرار گرفته بود.

این حمله در حالی صورت گرفته است که آتش بس مورد توافق روسیه و آمریکا از ساعت 19 دوشنبه گذشته آغاز شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس