کد خبر 632511
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

پس از اظهارات رئیس جمهور روسیه در خصوص سوء استفاده گروه های تروریستی از آتش بس سوریه، سایر مقامات مسکو نیز اظهاراتی را علیه آمریکا و معارضان سوری مورد حمایت واشنگتن ایراد کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، ژنرال «ویکتور پوزنیکر» از مقامات ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: ایالات‌ متحده و به‌ اصطلاح گروه‌های میانه‌روی (معارضان) تحت کنترل آنها در سوریه، به هیچ یک از تعهدات خود بر اساس توافقات ژنو، عمل نکردند.

این مقام ارشد نظامی روسیه افزود: اگر ایالات‌ متحده گام های لازم را برای ادای تعهداتش بر اساس توافق ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) برندارد، مسئولیت هرگونه شکست آتش‌بس در سوریه بر عهده ایالات‌ متحده خواهد بود.

پوزنیکر همچنین گفت آتش‌بس سوریه از زمان آغاز اجرای آن در ۵ روز پیش، ۱۹۹ بار نقض شده است.

پیشتر نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تروریست‌های تکفیری در سوریه را به سوء استفاده از آتش‌بس در این کشور متهم کرد و گفت تروریست‌ها از آن برای سازماندهی مجدد استفاده می‌کنند.

پوتین افزود: آمریکا نمی‌تواند تمایزی بین به‌اصطلاح مخالفان  میانه‌رو در سوریه و تروریست‌های تکفیری فعال در این کشور عربی قائل شود. رئیس‌جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد آمریکا به تعهدات خود در مورد سوریه پایبند بماند.

آتش‌بسِ سوریه با میانجیگری روسیه و آمریکا حاصل شده و بنا بر اعلام ارتش سوریه از غروب دوشنبه به مدت هفت روز در سراسر این کشور برقرار خواهد بود.

هدف اولیه از برقراری این آتش‌بس ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای مردم سوریه اعلام شده‌است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس