نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بامداد شنبه گفته آمریکا از ارائه مفاد توافق آتش بس سوریه به اعضای شورای امنیت خودداری می کند.

به گزارش مشرق، روسیه می گوید تأیید توافق آتش بس سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به امتناع آمریکا از ارائه سند حاوی مفاد توافق آتش بس سوریه به 15 کشور عضو این شورا، بعید به نظر می رسد. 

قرار بود «ویتالی چورکین»، نماینده دانم روسیه در سازمان ملل و «سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز جمعه در نشستی پشت درهای بسته اعضای شورای امنیت را در جریان جزئیات این آتش بس قرار دهند، اما این نشست، در لحظات پایانی لغو شد. 

آقای چورکین، بعد از لغو این نشست در جمع خبرنگاران گفت: «مشکل اصلی که به اعتقاد من باعث می شود رسیدن به هر راه حلی مشکل شود، این است که آنها (آمریکایی ها) از ارائه این اسناد به اعضای شورای امنیت و یا حتی قرائت آن برای اعضای این شورا امتناع می کنند.»

وی افزود: «اعتقاد ما این است که نمی توانیم از آنها (اعضای شورای امنیت) بخواهیم از اسنادی حمایت کنند که حتی آنها را ندیده اند.»

خبرگزاری رویترز، این اظهارات دیپلمات روس را نشان دهنده عدم وحدت رویه در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق برقراری آتش بس در سوریه تعبیر کرده است.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی آشکار کرده بود اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از این توافق حمایت نمی کند. کارتر مطابق این گزارش، به ویژه به بخشی از مفاد این توافق که مستلزم همکاری نظامی واشنگتن و مسکو علیه گروه های تروریستی در سوریه است، مظنون است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس