کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد اینکه آمریکایی‌ها با وجود تجهیزات دقیق می‌گویند به اشتباه مواضع ارتش سوریه را هدف قرار داده‌اند برای فرار از پیگیری است.

 به گزارش مشرق، «محمد صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران و کارشناس ارشد مسائل منطقه‌ای در مورد  حمله‌هایی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور و پیام آن گفت: موارد همکاری آمریکایی‌ها با داعش را فراوان مشاهده کرده‌ایم. در طول سال‌هایی که داعش در عراق فعالیت کرده است از سال 2013 به بعد هر زمان که نیروهای بسیج مردمی عراق قصد پیشروی و تهاجم به داعش داشته‌اند آمریکایی‌ها مواضع بسیج مردمی عراق را بمب باران می‌کردند و می‌گفتند اشتباهی صورت گرفته است.

کوشکی افزود در منطقه جرف‌الصخر در سال 2013 یک بار نیروهای تیپ حضرت ابالفضل را بمباران کردند و بیش از 300 نفر از نیروهای عراقی کشته شدند. یا بارها مواضع ارتش عراق را بمباران کردند و گفتند اشتباها این کار انجام شده است. کما اینکه در همان مقاطع هم بارها اشتباها اسلحه و مهمات را برای نیروهای داعشی ارسال کردند و گفتند اینها اشتباها صورت گرفته‌اند.

از آن سو در خود سوریه هم چندین بار فرانسوی‌ها با این عنوان که می‌خواهند داعش را هدف قرار دهند مناطق مسکونی را بمباران کرده‌ و اعلام کردند این اقدام از روی خطا انجام شده است. این کار را آمریکایی‌ها  در سوریه هم انجام داده‌اند. طی 5 سال گذشته به طور مستمر حمله صهیونیست‌ها را به مواضع ارتش سوریه و مناطق مسکونی داشته ایم. وقتی اینها را جمع بندی می‌کنیم متوجه می شویم که آمریکایی ها، فرانسوی ها و صهیونیست ها برای نابودی ارتش و زیر ساخت های سوریه، مکمل پروژه داعش هستند. و برای اینکه سوریه ای باقی نماند تا برای بازپس گیری جولان از رژیم صهیونیستی هماوردی کند یا مزاحمتی برای آنها داشته باشد. این الگوی کلی این است. آمریکایی ها می بینیم که همانند گذشته گفته اند که اشتباها این بمباران صورت گرفته است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه ای در مورد تعارض اعلام اشتباه بودن این حمله با ادعای دقیق بودن اطلاعات و تجهیزات آمریکایی‌ها اعلام کرد: از سوی دیگر می‌بینیم آمریکایی‌ها تأکید فراوانی دارند بر اینکه هم از لحاظ نیرو، هم از لحاظ شناسایی و هم از لحاظ امکانات ماهواره‌ای بی نظیر‌اند و می‌گویند سلاح هایشان دقیق است و امکان اشتباه ندارد به همین دلیل چون اطلاعات و امکاناتشان دقیق است آنها می‌دانند چه می‌کنند. اعلام اینکه اشتباها این بمباران صورت گرفته پاسخ مختصر و کوتاهی است که آنها را از پیگیری‌های بیشتر مصون می‌دارد و چون آنها می‌دانند که دولت‌های عراق و سوریه ای در موضعی نیستند که آمریکایی ها و فرانسوی ها را بتوانند مؤاخذه کنند به اسم اشتباه طرح‌های تکمیل پروژه داعش را پیش می برند.

استاد دانشگاه تهران در مورد ادامه دار بودن حملاتی از این دست از سوی آمریکایی‌ها گفت: آمریکایی‌ها حتما این گونه حملات را ادامه خواهند داد. نسبت آمریکایی‌ها با گروه‌های تروریستی مثل نسبت باغبان با گلی است که آن را کاشته و آبیاری می‌کند اما هرگاه احساس کند که گل از حد خودش خارج شده آن گل را هراس می‌کند. در حقیقت آن گل با مراقبت آن باغبان رشد می‌کند اما برخی مواقع باغبان آن گل را هرس می‌کند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از گروه‌های تکفیری حمایت و پشتیبانی می‌کنند، اما اگر جایی لازم شد آن را هرس کنند بخشی از آن را هرس می‌کنند. آنها حتما نیاز به این دارند که برای اجرای طرح خاورمیانه جدید از ابزاری به نام گروه‌های تروریستی استفاده کنند تا نیروهای خودشان آسیب نبینند و خودشان هزینه نکنند. و با هزینه سعودی و قطر و با نیروی انسانی گروه‌های تکفیری پروژه تجزیه خاورمیانه را پیش ببرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    زمانیکه داعشیان ملعون جنایتکار شهرهای عراق و سوریه را از دست خائنین بعثی در عراق و عوامل خود فروخته در سوریه با هماهنگی آمریکاییها تحویل میگرفتند ژنرالهای خبیث آمریکایی زمان نابودی این جرثومه های فساد را حدود تا 25 سال رقم میزدند حال که بینی این جنایتکاران به خاک مالیده شده است در صدد نحات آنان بر آمده و سعی میکنند جلوی پیشروی نیروهای ارتش سوریه و عراق را بگیرند و رفتارهای مزورانه خود را توجیه نمایند.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    دولت محبوب سوریه باید هر چه زودتر آتش بس را بشکند
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
    0 0
    ای کاش یک بار هم که شده یک موشک به صورت اشتباهی به سمت تل آویو یا واشنگتن می رفت ...
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اگر دولت سوریه محبوبیت داشت کار به اینجاها نمی کشید
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
    0 0
    اگر دولت سوریه محبوبیت نداشت اصلا احتیاج به ورود دواعش نبود خیلی سریع در عرض چند هفته کارش تمام شده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس