رئیس کمیسیون اروپا تشکیل یک مقر فرماندهی مشترک برای اجرای مأموریتهای نظامی اتحادیه اروپا و افزایش همکاری های دفاعی در این اتحادیه را خواستار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فرانس ۲۴، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا تشکیل یک مقر فرماندهی مشترک برای اجرای مأموریتهای نظامی اتحادیه اروپا و افزایش همکاریهای دفاعی در این اتحادیه را خواستار شد.

این اظهارات رئیس کمیسیون اروپا درست در زمانی مطرح شد که تلاشها در جهت کاهش وابستگی نظامی اتحادیه اروپا به آمریکا بار دیگر آغاز شده است.

یونکر در سخنرانی سالانه خود در پارلمان اروپا اظهار داشت که ارتش هیچ یک از دولتهای عضو اتحادیه اروپا به تنهایی برای حل و فصل چالشهای امنیتی فراروی این قاره سبز- از گروه تروریستی داعش گرفته تا تحرکات نظامی روسیه- از قدرت کافی برخوردار نیست.

گفتنی است که طرحهای پیشنهادی برای ایجاد یک نیروی نظامی مشترک اروپایی بخشی از یک تلاش وسیعتر در جهت متحد ساختن دولتهای عضو اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از این اتحادیه است.

رئیس کمیسیون اروپا خطاب به اعضای پارلمان اروپا اظهار داشت: «ما باید دارای یک مقر فرماندهی اروپایی باشیم و همچنین باید به سوی تشکیل یک نیروی نظامی مشترک حرکت نماییم».

وی در ادامه با ارائه طرحهایی جهت تنظیم یک بودجه دفاعی مشترک توضیح داد که «این نیروی نظامی مشترک باید مکمل ناتو باشد».

شایان ذکر است که در آستانه برگزاری انتخابات در بسیاری از کشورهای مهم اتحادیه اروپا در سال آینده، سران این کشورها امنیت را یکی از دغدغه های اصلی شهروندان خود می دانند؛ به ویژه اینکه وقوع حملات تروریستی در پاریس، بروکسل و نیس طی سال جاری بر اهمیت مسائل امنیتی افزوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 0
    تاریخ نشون داده شما هم دیگرو تیکه پاره میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس