کد خبر 629106
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

وزرای خارجه روسیه و آمریکا برای تعیین تکلیف خودشان در قبال بحران سوریه به ژنو رفته‌اند ولی در همین حال طرف آمریکایی با استفاده از پتانسیل «منبع آگاه» اعلام کرده که «یا توافق فوری یا قطع مذاکرات.»

به گزارش مشرق، یکی از مقامات همراه «جان کری» در مسیر رسیدن به ژنو و مذاکره با «سرگئی لاوروف» همتای روس، در خصوص حساسیت و سرنوشت‌ساز بودن این دوره از مذاکرات با خبرنگاران سخن گفته است.
 
آنطور که خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داده، این مقام آگاه و بی‌نام گفته که «ما برای رسیدن به نتیجه تلاش می‌کنیم ولی صبر و طاقت ما هم حد و حدودی دارد.»
 
وی آشکارا طرف روس را به ترک میز مذاکرات تهدید کرد و گفت: «اگر در مدت زمانی نسبتاً کم به نتیجه نرسیم، قصدی برای ادامه (مذاکره) نخواهیم داشت. ما باید حداقل به توافق نزدیک شویم تا بتوانیم یک روزی به آن برسیم.»
 
این مقام ارشد همچنین در خصوص مذاکرات امروز کری و لاوروف گفته که این گفت‌وگو حاصل توافق طرفین بر سر برخی موارد بوده بگونه‌ای که «دیدیم مفید است اگر یک بار دیگر دور هم بنشینیم.»
 
پیش از این منابع مطلع گفته بودند که وزرای خارجه آمریکا و روسیه برای برداشتن یک مانع جدی از سر راه مذاکرات، تصمیم گرفته‌اند فعلاً کسی دور میز گفت‌وگوها، در خصوص آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه سخن نگوید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
    0 0
    روسیه هی دست دست الکی میکنه . امریکا ترسو تر از این حرف هاست که خودش رو درگیر جنگ رو در رو با روسیه و متحداش کنه چون اصلا تبعاتش قابل پیشبینی نیست بخاطر همین روسها باید خیلی محکم با یک عکس العمل سفت و خشن امریکایی ها رو سر عقل بیارن.اگه قراره سوریه از دست بره باید توی همین معرکه سوریه امریکا چنان ضربه بخوره که جونی براش نمونه و از خیر ادامه طرحش که تجزیه روسیه و ایران و ....بعد از سوریه هست بگذره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس